امروز : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷
تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۲۱:۱۵ ذخیره فایل ارسال به دوستان
آقای استاندار پاسخ دهد:

آیا پروژه راه کلاچای- رحیم آباد-قزوین به سرنوشت راه آهن گیلان دچار می شود؟

پروژه راه کلاچای -رحیم آباد -قزوین در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و پیشرفت بسیار کندی دارد.

به گزارش خبرنگار رودسریها ، پروژه راه کلاچای – رحیم آباد – قزوین از پروژه هایی است که عباسی نماینده رودسر و املش در دوره هشتم توانست با پیگیری آن را جز پروژه های ملی مصوب نمایند و به اذعان بسیاری از مسئولین در کاهش بیکاری ، جذب توریست ، کاهش فاصله زمانی و مکانی مناطق شمالی کشور با پایتخت نقش تعیین کننده ای دارد ولی متاسفانه علیرغم داشتن مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ، ۲۴ کیلومتر اتصال استان قزوین به گیلان و مازندران بلاتکلیف مانده است.

 

مصطفی سالاری استاندار گیلان آبان ماه سالجاری  اولین سفر خود را به شهرستان رودسر از مسیر اشکور آغاز کرد و از مسیر پیشنهادی قزوین – رحیم آباد – کلاچای در محدوده استان گیلان بازدید کرد.

 

سالاری پس از بازدید  این مسیر گفت : راه کلاچای – رحیم آباد – قزوین ، راهی مهم و استراتژیک برای توسعه استان است که پس از تکمیل می تواند سبب توسعه گردشگری استان شود. وی با بیان اینکه پیگیری جدی برای اجرای این پروژه صورت گرفته است، افزود: از آنجایی که این راه از مناطق کوهستانی عبور می کند اجرای آن به اعتبار زیادی نیاز دارد و باید برای تکمیل آن تونل های متعددی احداث شود.

 

عبدالمحمد زاهدی استاندار جدید قزوین ۳۰ آبان ماه سالجاری با گلایه از روند کند پروژه جاده قزیون – رحیم آباد به کلاچای گفته بود : باید در نشستی مشترک با حضور استانداران، مسئولان راه و شهرسازی، محیط زیست و میراث فرهنگی دو استان قزوین و گیلان درباره تکمیل این جاده تصمیم نهایی را اتخاذ کرد چراکه با گذشت چهار سال این طرح پیشرفت بسیار کندی داشته است.

 

گفت: روند تکمیل جاده قزوین – الموت – کلاچای قابل قبول نیست و این پروژه باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

 

گفتنی است طول کل مسیر پیشنهادی  کلاچای– رحیم آباد – قزوین حدود ۱۴۳ کیلومتر می‌باشد که ۷۱ کیلومتر از مسیر در محدوده استان قزوین و ۷۲ کیلومتر دیگر در محدوده استان گیلان می‌باشد.این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می‌شوددر مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه‌راهی گرمابدشت شده و به‌موازات رودخانه پلرود از بخش زیاز عبور کرده و پس از طول لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم‌آباد می‌گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می‌شود. با احداث این جاده، مسیر استان قزوین به گیلان ۱۰۰  کیلومتر کوتاه تر می شود.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین به سرنوشت راه آهن گیلان دچار می شود و یا استاندار جدید گیلان که بر بوم گردی تاکید می کند، برنامه ای برای تحقق هرچه سریعتر آن خواهد داشت؟

 

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کسب درآمد
© 2015 کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ میباشد.