- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

نقدینگی‌های ‌سرگردان ‌اقتصاد ‌را به حالت انفجار درآورد‌ / چرا ثروتمندان ‌مالیات نمی‌پردازند؟

حجت‌الاسلام محمد صفری ملک‌میان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی که با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری سنخیت دارد خواند و اظهار داشت: مردم باید از نظرات نماینده خود در موضوعات مختلف آگاه باشند، بنابرابن بنده حتماً پیگیر طرح شفافیت آراء نمایندگان هستم و به آن رأی می‌دهم.

منتخب مردم رودسر و املش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس استفاده دولت از راه حل‌هایی جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل و معضل اقتصادی حال حاضر جامعه ما بحث نقدینگی و کمبود منابع مالی است که البته دلایل بروز و ظهور آن هم کاملاً مشخص و معلوم است.

صفری ملک‌میان وجود نقدینگی‌های کلان و سرگردان که اقتصاد کشور را به حالت انفجار درآورده است را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق نقدینگی سرگردان را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند از طرفی استفاده مطلوب از درآمدهای مالیاتی را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی عدم شفافیت در حوزه دریافت مالیات از قشرهای مختلف مردم را نیز از دیگر مشکلات اقتصادی کشور تلقی کرد و ابراز داشت: در حال حاضر سیستم مالیات‌گیری کشور به گونه‌ای است که از یک کارمند کوچک به راحتی مالیات گرفته می‌شود اما ثروتمندان و میلیاردرهای بسیار بزرگی هستند که هیچ‌کدامشان مالیات نمی‌پردازند.

منتخب مردم رودسر و املش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس استفاده صحیح و درست از منابع مالیاتی را یکی از بهترین روش‌ها جهت رفع مشکل کمبود منابع مالی خواند و اظهار داشت: علاوه بر این بخش‌های اشاره شده، تولید داخلی هم موضوعی است که در کشور به شدت مورد غفلت قرار گرفته و به آن توجه کافی نشده است.

صفری ملک‌میان تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به علت مشکلات خرد و کلانی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دولت می‌توانست در این حوزه‌ها قوی‌تر و بهتر عمل کند و بر اساس دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد مقاومتی را در صدر قرار دهد.

وی اقبال بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی دنیا از طرح اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این راهبرد در داخل کشورمان آن‌چنان که باید پیاده‌سازی نشد افزود: کشور ما ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارد که اگر فقط نیمی از آن را استفاده کند در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرد.

منتخب مردم رودسر و املش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس تلاش نمایندگان در بخش تصویب قوانین و اجرای بهتر وظیفه نظارتی برای هدایت دولت جهت استفاده بهینه‌تر از پتانسیل‌های داخل کشور را لازم و ضروری دانست و گفت: با اجرای دقیق و درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل می‌شود.

صفری ملک‌میان در پاسخ به این پرسش که آیا در مجلس یازدهم طرح شفافیت آراء نمایندگان را تصویب خواهید کرد ابراز داشت: به اعتقاد بنده موکلان باید خبر داشته باشند که دیدگاه نماینده آنان در مجلس درباره موضوعات مختلف چیست، بنابراین بنده به این موضوع قائلم و حتماً به این طرح رأی داده و در مجلس پیگیر آن هستم.

وی تلاش برخی برای تشکیک در انتخابات و یا سعی در القاء وجود اختلاف در مجلس یازدهم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هنوز مجلس یازدهم شروع به کار نکرده است شاید این مجلس از حیث تعامل و همکاری با دولت بهترین مجلس باشد؛ از طرفی ما برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد و نیامده‌ایم که اختلافات را دامن بزنیم.

منتخب مردم رودسر و املش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس هر دو قوه دولت و مجلس را برآمده از خواست و اراده ملت عنوان کرد و ابراز داشت: باید در کنار یکدیگر و با حفظ حرمت‌ها مشکلات جامعه را حل کنیم، نه اینکه دو طرف دولت و مجلس اختلاف سلایق خودشان را وارد میدان کرده و برای مردم گرفتاری‌های مضاعفی ایجاد کنند.

صفری ملک‌میان در پاسخ به این پرسش که بعد از حضور در مجلس آیا با عهدی که با مردم بسته‌اید وفادار خواهید ماند تصریح کرد: من این قول را به مردم می‌دهم همانطور که تا امروز مردمی بوده‌ام با عنایت خداوند متعال در ادامه هم مردمی باشم، البته این موضوع را نمی‌توان با حرف ثابت کرد و باید در میدان عمل آن را به اثبات رساند.

وی ترکیب مجلس یازدهم را مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد: به عقیده بنده به عنوان منتخب مردم، مجلس یازدهم در حال حاضر آنطور که از قرائن و شواهد بر می‌آید و مشخص است یک مجلس تا حدودی انقلابی بوده که با دیدگاه‌ها و فاکتورهای مورد نظر مقام معظم رهبری سنخیت دارد.

Print Friendly, PDF & Email [۱]