- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

تعداد فارغ‌التحصیلانی که در گیلان مشغول به فعالیت می‌شوند، زیاد نیست

حجت‌الاسلام‌ محمد صفری، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی امروز با همراهی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌های حوزه انتخابیه رودسر و املش با حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت گو کرد.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از طرح مطالبات مردمی از سوی نماینده مردم رودسر و املش، اظهار کرد: دغدغه مردم رودسر و املش هم‌جهت با دغدغه‌های مسوولان بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به حضور خیران در شهرستان‌های رودسر و املش و توسعه نظام سلامت این شهرستان‌ها توسط نیکوکاران، افزود: حضور خیران آماده به سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش، شایسته تقدیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از محدودیت‌ها در راستای خدمات مطلوب به مردم، گفت: امکانات مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان محدود است.

بالو بر ضرورت توزیع بهینه پزشکان متخصص تأکید کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، تعداد فارغ‌التحصیلانی که در گیلان مشغول به فعالیت می‌شوند، زیاد نیست و در چنین شرایطی، توزیع بهینه پزشکان متخصص یکی از راه‌ها است.

وی، قرابت شهرستان‌ها به یکدیگر در گیلان را یکی از چالش‌های حوزه درمان در استان عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی، مردم تمایل دارند از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و ترجیحاً برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز برخی از شهرستان‌ها به داشتن پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به محدودیت توزیع تعداد پزشکان متخصص، اولویت تخصیص پزشکان با شهرستان‌های با جمعیت نسبی بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌ محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: درگذشته، نگاه مسوولان بهداشت و درمان به شهرستان‌های دور، کمتر از مرکز بود.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های درمانی در شهرستان‌های رودسر و املش، افزود: برخی از بخش‌های درمانی و زیرساختی در بیمارستان‌های رودسر و املش، رشد و بهبود یافته، اما همچنان نیازمند تلاش بیشتر است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، اداره بیمارستان‌ها به‌صورت هیئت‌امنایی و همچنین قرار گرفتن خیران سلامت در کنار کادر درمان را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بخشی از تجهیز و توسعه بیمارستان املش مرهون تلاش اعضای هیئت‌امنا و بخشی از پیشرفت‌ها در بیمارستان‌های رودسر و املش را هم، مرهون خیران و نیکوکاران حوزه سلامت هستیم که در بسیاری از مناطق دیده نمی‌شوند.

پیگیری جهت توسعه بخش اورژانس رودسر، تجهیز بیمارستان املش و همچنین تغییر نگاه و رویکرد معاونت‌ها نسبت به شهرستان‌های دور از مرکز، از دیگر مطالبات و مباحثی بود که امروز از سوی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد.

Print Friendly, PDF & Email [۱]