- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

استحصال سفیدآب رودسر به حدقل مقدار رسید

به گزارش رودسریها، محمدرضا شهاب زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به مشکلات کمبود آب اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های شهرستان رودسر مشکلات جدی آب شرب و کشاورزی است.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ و ملی در حال اجرای آب در رودسر افزود: اجرای پروژه‌هایی مانند تصفیه خانه طول لات، ایستگاه پمپاژ و مخزن دو هزار مترمکعبی بندبن رحیم آباد و پروژه سد مخزنی پلرود که قرار است در اسفند ۱۴۰۲ به شکل آزمایشی آبگیری شود وقتی در چرخه بهره برداری قرار گیرد با سرعتی که در این دولت به پروژه‌ها داده شده ما کمترین نگرانی در زمینه حل مشکلات آب شهرستان خواهیم داشت.

فرماندار رودسر با اشاره به اشکالات اساسی در حوزه شبکه‌ها و انشعابات آبرسانی این شهرستان تصریح کرد: روستاهایی وجود دارد که آب بها پرداخت نمی‌شود یا شبکه‌هایی که دارای انشعابات غیرمجاز برای استفاده از باغات کشاورزی بوده که طی بررسی‌های انجام شده برای ساماندهی و تعیین تکلیف این موضوع قرار است جلسه‌ای با مدیر عامل آب و مسؤولان استانی و شورای تامین شهرستان برگزار شود.

وی فعال شدن جدی روابط عمومی‌ها و به روز شدن پروتال ادارات را در راستای تکریم ارباب رجوع مورد تأکید قرار داد و افزود: رعایت نکاتی مانند برگزاری جلسات در خارج ساعت اداری یا در پایان ساعت که ارباب رجوع کمتری مراجعه می‌کنند همچنین مدیران بدون اطلاع قبلی شهرستان را ترک یا مرخصی نروند.

استحصال از سفیدآب به بدترین شرایط خود رسیده است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رودسر نیز در این جلسه با اشاره به بخشی از عملکرد این اداره طی هشت ماه گذشته اظهار کرد: این شهرستان با پنج شهرستان و ۲۴۶ روستا بوده که دارای ۷۶ هزار و ۱۹۶ اشتراک آب است.

وی تعداد اشتراک‌های بهره‌مند از اگوی شهری و فاضلاب شهرستان رودسر را ۱۳ هزار و ۶۲۵ مورد خواند و افزود: این شهرستان به دو طریق چشمه سفید آب و چشمه‌های اطراف و دیگری از طریق چاه‌های منطقه مشروب می‌شود.

بابک رستمی با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر ۴۱ حلقه چاه در مدار بهره برداری قرار دارد، گفت: ۷۵ دهنه چشمه و رودخانه کمک می‌کنند تا آب این شهرستان تامین شوند.

وی با اشاره به اینکه حجم کل مخازن شهرستان رودسر ۵۶ هزار و ۸۳ متر مکعب است، افزود: طول خطوط انتقال آب این شهرستان ۳۳۶ مترمکعب و طول خط توزیع یک هزار و ۴۲۷ کیلومتر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رودسر با اشاره به هشت هزار و ۴۰۰ متر توسعه شبکه توزیع آب این شهرستان تصریح کرد: حدود یک هزار و ۲۱۴ متر شبکه توزیع آب شهرستان اصلاح، حدود ۲۶۰ متر خط انتقال آب توسعه و ۱۵۰ متر خط انتقال آب اصلاح شده است.

وی تعداد حوادث و اتفاقات رفع شده سامانه ۱۲۲ شهرستان رودسر را یک هزار و ۲۴ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد سرویس دهی با تانکر آب ۱۰ مترمکعبی بیش از ۶۷ سرویس انجام شده است.

رستمی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی خوبی در شهرستان رودسر در حال اجرا است، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت استحصال از سفید آب در بدترین شرایط خود رسیده علی رغم اینکه تعداد زیادی بارندگی در جلگه تعداد اما متاسفانه فقط یک مورد بارندگی در چند روز قبل موجب کدورت بالا و قطع آب شد.

وی با تأکید برای تعیین تکلیف حل مشکلات آب شهرستان رودسر گفت: اگر قرار است برای بیش از ۷۵ هزار اشتراک شهری و روستایی فقط برخوردار از چشمه سفید آب اقدامی انجام شود نیاز است که هر چه سریع‌تر صورت گیرد وگرنه در آینده نزدیک با مشکلات کمبود و قطعی آب مواجه خواهیم شد.

Print Friendly, PDF & Email [۱]