- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

حمله ملخ به بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی گیلان

به گزارش رودسریها [۱] ؛ محمد ابراهیم محمدی،مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی برخی از مناطق کوهستانی گیلان گفت: کانون فعالیت این ملخ‌ها در مراتع است که با سم پاشی از هجوم آنان به مزارع جلوگیری می‌شود.

او افزود: ۲۰ هزار و ۷۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان دیده بانی و کانون یابی شده است،افزود: از این میزان ۱۰ هزار هکتار آلوده به آفت ملخ شناسایی شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سم پاشی برای مبارز [۲]ه با آفت ملخ، گفت: با استفاده از هزار و ۶۵۹ لیتر سم مبارز [۲]ه با این آفت در هفت هزار و ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

محمدی در ادامه گیلان را از استان‌های پیشرو در مبارز [۲]ه با آفت ملخ مراکشی عنوان کرد و افزود: بیشترین سطح آلودگی در شهرستان‌های رودبار با ۱۰ هزار هکتار، رودسر با ۱۱۰ هکتار و سیاهکل با ۶۶ هکتار است.

او با بیان اینکه ملخ مراکشی یکی از زیان آورترین آفات محصولات کشاورزی بشمار می‌رود، افزود: این آفت ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات همانند گندم، جو، حبوبات همانند عدس، ارز [۲]ن، شبدر، یونجه و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر مثمر اطراف محل زندگی تغذیه می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد : با توجه به اقدامات انجام شده حمله آفت ملخ‌های زیان آور محصولات کشاورزی در شهرستان‌های گیلان در حال کنترل است.

Print Friendly, PDF & Email [۳]