- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

تولید 1300 تن ماهی سردابی و خاویاری در رودسر

[۱]محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر روز دوشنبه در جریان بازدید از مراکز پرورش ماهی در بلالم و صحنه سرا از بخش مرکزی رودسر به خبرنگار رودسریها گفت: آبزی‌پروری، ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین روش تولید غذای مورد نیاز جامعه و ایجاد اشتغال است.

 

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از بخش کشاورزی و آبزی‌پروری افزود: صدور مجوزهای آسان، پرداخت تسهیلات کم بهره، توجه به مباحث علمی و پژوهشی و در اختیار قرار دادن نهاده‌ها برای کشاورزان از حمایت‌های دولت است.

 

فرماندار رودسر با اشاره به فعالیت ۲۳۰ مزرعه پرورش ماهیان سردابی و خاویاری با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ تن و فراهم‌سازی اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در این شهرستان بیان کرد: به نسبت توانمندی شهرستان رودسر در حوزه آبزی‌پروری، ما نتوانستیم به خوبی از این ظرفیت برای گسترش آبزی‌پروری، ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه بهره‌مند شویم.

 

[۲]حیدری با تاکید بر لزوم ساماندهی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های تولیدات روستایی گفت: نیاز است تا فضاهای مناسب و مشخصی را برای حضور مردم و مسافران و گردشگران فراهم کنیم لذا زمینه راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی و بازارهای محلی در شهرستان رودسر فراهم شده که پس از ارزیابی، آماده می‌شود.

 

وی یکی از ویژگی‌های روستا را مولدبودن و عدم وابستگی به مباحث شهری دانست و افزود: یک فرد روستایی، همه آن چیزی که مورد نیاز جامعه است را تولید و عرضه می‌کند، لذا به دنبال تولید پایدار در روستاها به عنوان سیاست اصلی نظام و دولت سیزدهم هستیم در این بازدید بخشدار بخش مرکزی و ریاست اداره شیلات شهرستان رودسر نیز حضور داشتند

Print Friendly, PDF & Email [۳]