- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

نهادینه کردن فرهنگ فاطمی از ضروریات جامعه اسلامی است

[۱]به گزارش رودسریها، حجت الاسلام عزیزی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: الگو پذیری از سیره این بانوی بزرگوار برای تبیین اندیشه‌های اسلامی در جامعه ضرورت داشته و حائز اهمیت است.

وی افزود: معرفی و نهادینه کردن فرهنگ فاطمی و شخصیت حضرت زهرا (س) از ضروریات جامعه اسلامی است و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای شناساندن بیشتر زندگانی و شخصیت آن حضرت به جامعه محسوب می‌شود.

عزیزی به ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین درسی که می‌توان از زندگی حضرت زهرا (س) بیاموزیم درس دفاع از ولایت بود و حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین شهید مدافع ولایت بود که با فداکاری تا پای جان برای دفاع از ولایت و ولایتمداری در مقابل دشمنان ایستاد و مبارزه کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه گفت: در این ایام مراسم عزاداری در ساعت ۵ صبح همراه با نماز جماعت، عزاداری و روضه بی بی دوعالم در مسجد طالب زاده برگزار شد.

وی از دیگر برنامه‌ها را تجمع فاطمیون در میدان شهرداری، استقرار ۵ موکب پذیرایی به مدت دو شب توسط کانون مداحان، عزاداری و تابوت نمادین در شام شهادت، تلفیق کاروان عزاداری ۵ هیأت در قالب یک هیأت، مجامع قرآنی، خواهران حوزه علمیه و خواهران بسیجی که از گلزار شهدا به سمت خیابان امام خمینی، گروه سرود دختران هیأت نایب الزهرا بنام «زهرا نرو» و نیز اعزام ۲۵ مبلغ با همکاری ائمه جمعه به مساجد و مدارس عنوان کرد./مهر

Print Friendly, PDF & Email [۲]