- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

بهره‌گیری از نخبگان و جوانان و کنار گذاشتن همه اختلافات سیاسی برای حل مشکل رودسر

به گزارش رودسریها [۱]، حجت‌الاسلام «حسین فتحی» امروز (جمعه، 15 بهمن) در خطبه‌های اول نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی این مرجع بصیر، عالیقدر و از شاگردان آیت‌العظمی بروجردی را به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر خواندن ادعیه ماه رجب را توصیه کرد و یادآور شد: اگر در ادعیه‌های ماه مبارک رجب دقت کنیم می‌بینیم که در تمام این ادعیه‌ها درس خداشناسی و معرفت الهی نهفته است بنابراین خواندن این دعاها برای انسان برکات فراوانی خواهد داشت و موجبات رشد انسان را فراهم می‌سازد.

 

 

فتحی با بیان اینکه طبق فرموده ائمه اطهار(ع) ولایت و محبت امامان معصوم شامل همه می‌شود و همه می‌توانند از این دور درخشان بهره‌مند شوند اضافه کرد: انشالله به حق امام هادی(ع) و همه اهل بیت(ع) که مظلومانه به شهادت رسیدند بتوانیم در مسیر ایمان و عمل صالح قدم برداریم و ثابت قدم باشیم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر در خطبه‌های دوم ضمن تشکر از مشارکت خوب مردم در اعطای کمک‌های مادی به ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: در همین دو هفته اخیر با محبت‌های مردم مؤمن شهرستان رودسر 300 میلیون تومان جمع‌آوری شد و امیدواریم این کمک‌ها و نذورات همچنان ادامه پیدا کند.

 

فتحی ایام دهه مبارک فجر را تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای اسلام و انقلاب ابراز داشت: 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش است و از همینجا این روز بزرگ را به نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی تبریک عرض می‌کنم.

 

وی تبیین درست و دقیق حوادث پیروزی انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان را در عصر امروز اقدامی ضروری و حیاتی دانست و گفت: اگر ما این کار را برای تشریع درست وقایع خفت‌بار پهلوی انجام ندهیم دشمن با سیاه‌نمایی‌ها جای شهید و جلاد را عوض خواهد کرد هر چند امروز هم کسانی هستند که درصدد تطهیر رژیم طاغوتی هستند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر جهاد تبیین و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از هر تریبون و جایگاهی و از طریق نشست‌های بصیرتی و سیاسی تحلیل درستی را از بحث انقلاب ارائه دهیم و نباید اقداماتمان در دهه فجر تنها به افتتاح چند طرح عمرانی تقلیل پیدا کند.

 

فتحی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی و سیاه نمایی موفقیت‌هایش داشته اما اقتدار کشورمان روز به روز در حال افزایش است که دستاوردهای عظیم ما در حوزه‌های مختلف نظامی و علمی خود به خوبی گواه این امر است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به ریشه‌یابی مشکلات اقدام کنیم ابراز داشت: لازم است به فرموده مقام معظم رهبری هوشیارانه به کسانی که بانی وضع موجودند و باید بهتر از این‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند علوم دانش بنیان عمل می‌کردند تذکر دهیم تا بتوانیم نقاط ضعفمان را بپوشانیم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی موضوعاتی مانند حمایت از تولید ملی و افزایش کیفیت را هم متذکر شد و عنوان کرد: متاسفانه ما موفقیت‌ها و دستاوردهای لازم را در بخش تولید ملی کسب نکردیم که حال و روز وخیم صنعت خودروسازی کشور که اسیر مافیا و انحصارطلبی شده نمونه بارزی از این مدعاست.

 

فتحی شکل گیری مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات مردم در نماز جمعه را یکی از رسالت‌های این حرکت عظیم عبادی و سیاسی خواند و تصریح کرد: از مسئولان خاصه شورای شهر انتظار داریم برنامه چهارساله خود را برای خدمت به مردم و حل مشکلات به روشنی تبیین کنند زیرا عدم اطلاع مردم از اوضاع شهر تنها وضعیت را پیچیده می‌کند.

 

وی به سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان نیز اشاره داشت و اضافه کرد: گیلان با مشکلات متنوع و عدیده‌ای از جمله کشاورزی، اشتغال و پسماند مواجه است و باید برای حل این مشکلات اولویت‌بندی‌  و سفرهای اختصاصی انجام شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ترافیک و عدم در دسترس بودن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را از جمله مشکلات شهر رودسر ذکر کرد و گفت: مسئولان باید به مردم بگویند که راهکارشان برای عبور از این چالش‌ها چیست و چگونه می‌خواهند تحول لازم را ایجاد کنند.

 

فتحی استفاده از نخبگان و جوانان و کنار گذاشتن همه اختلافات سیاسی را از جمله مؤلفه‌هایی که می‌تواند به حل مشکلات رودسر کمک کند دانست و اظهار داشت: همیشه مردم قربانی مشکلات سیاسی شدند فلذا برای حل چالش‌ها باید از ظرفیت مسئولان متخصص و جهادی استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از دولت سیزدهم انتظار داریم در بحث انتصابات خود در استان گیلان تأمل بیشتری داشته باشد تا بتوانیم با کمک مردم، نخبگان و مسئولان جهادی از سختی‌ها و مشکلات عبور کنیم.

Print Friendly, PDF & Email [۲]