- پایگاه خبری تحلیلی رودسریها - http://rudsariha.ir -

استفاده از همه فرصت‌ها برای ترویج هر چه بیشتر فریضه زکات در جامعه

به گزارش رودسریها [۱]، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (شنبه، ۱۴ اسفند) در همایش یاوران زکات و تجلیل و تکریم از عاملین، مبلغین و خیرین برتر زکات شهرستان رودسر استفاده از همه فرصت‌ها برای ترویج هر چه بیشتر فریضه زکات در جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: امروز سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد نهادی انقلابی و الهی است و در همینجا این مناسبت را گرامی می‌داریم.
امام جمعه شهرستان رودسر نگاه به فقرا و مسکینان را رویکرد انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی شکوهمندش در برابر طاغوت دانست و افزود: زکات واجب و مستحب یک فصل از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) محسوب می‌شود و مردم در مناسبت‌های مختلف و به تأسی از امام راحل به میدان کمک به محرومان می‌شتابند.
روحانی پشتیبانی بیش از هزار و 700 حامی ایتام از فرزندان بی‌سرپرست در گیلان را برگ زرینی در کارنامه مردم این استان ذکر کرد و یادآور شد: این همان راهی است که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کرد و امروز مؤدیان زکات مستحبی سربلند هستند زیرا همان راه انقلاب را با انگیزه و قدرت مضاعف‌تری در پیش گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه به جهت طوفان گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دشمن در مسیر راه انقلاب اسلامی قرار داد نامگذاری روزهایی مانند کمیته امداد، روز پاسدار و جانبار برایمان معنا پیدا کرد ادامه داد: همه ما مدیون امام هستیم و می‌بینیم که چگونه نایب برحقش همان راه و مسیر را دنبال کرده است.
امام جمعه شهرستان رودسر حضور روحانی فعال و پرتلاش حجت‌الاسلام قربانی را در کمیته امداد و در مسئولیت زکات را نعمتی برای این شهرستان خواند و اظهار داشت: به جهت تلاش‌ها و زحمات ایشان اهداف زکات به خوبی محقق شده است و در همینجا از ایشان، شورای زکات در شهر و روستا، شوراهای اسلامی، دهیاران و مؤدیان زکات هم تقدیر و تشکر می‌کنم.
روحانی با تاکید بر اینکه همه این گروه‌ها، مؤدیان و مبلغین، پایگاه‌ها، حوزه‌های بسیج و سپاه، روحانیون و خیران به جهت فعالیت در حوزه زکات مشمول توجهات خاص پروردگار هستند اضافه کرد: تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر امر زکات بدون شک آثار و برکات خوبی در جامعه خواهد داشت و روحانیون و مبلغین عزیز می‌توانند در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند.
امام جمعه شهرستان رودسر در پایان از اداره دارایی هم قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: قانونی که در سراسر کشور ابلاغ شد مبنی بر اینکه مؤدی زکات در یک چهارچوبی می‌تواند مشمول بخشودگی مالیات شود قانون بسیار خوبز است و نتایج قابل توجهی را نیز در امر ترویج زکات در بر خواهد داشت.
«محمدرضا شهاب زاده»  نیز در این همایش بر تشکیل شوراهای زکات در روستاها و شهرها تاکید کرد و اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که دنباله‌روی نظامی هستیم که از هزار و پانصد سال پیش به فکر فقرا و محرومین بود و وقتی هنوز در جهان آثاری از مدنیت وجود نداشت برای این امر ساختار تعیین کرد.
فرماندار شهرستان رودسر ضمن تقدیر از امام جمعه و دبیرخانه زکات شهرستان خود را موظف به اعتلای امر زکات دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن مواجهند شوراهای زکات جهادی و انقلابی وارد عرصه شدند و به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به فقرا لبیک گفتند.
Print Friendly, PDF & Email [۲]