۲۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در رودسر معدوم شد

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو رودسر

پیام دعوت مشترک فرماندار و امام جمعه رودسر جهت شرکت در روز جهانی قدس

ورود دادگستری گیلان به موضوع آلودگی آب آشامیدنی رودسر

ادعای غیرواقع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص عدم افزایش کرایه بین شهری

هنر تولید کننده قدرت است

توقیف 2 خودروی تخلیه کننده زباله در رودسر

مشکل کدورت آب، مدیرعامل آبفای استان را به رودسر کشاند

اتصال مستقیم پمپ‌های آب ساختمانها توسط شهروندان به شبکه توزیع آب شهری دلیل اصلی کدورت نیست

مشکل آب شرب رودسر فقط کدورت است، هیچ مشکلی میکروبی و شیمیایی نداریم

نصب بیش از ۵۰۰۰ پمپ غیرمجاز روی شبکه خانگی دلیل کدورت آب می‌باشد

کشف بیش از 11 هزار عدد مواد محترقه در رودسر

کد خبر: 223 | تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱:۱۵ - شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

ساخت دستگاه نابود کننده ویروس کرونا در رودسر

به گزارش رودسریها ، رییس پارک علم و فناوری رودسر امروز با اشاره به اینکه این دستگاه نتیجه 2 سال تحقیقات محققان رودسری است گفت : اگرچه دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح درابتدا برای از بین بردن میکروب ها ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها ساخته شده است اما با شیوع ویروس کرونا آزمایش هایی که روی این دستگاه انجام شده نشان داد که این دستگاه قادر است ویروس کرونا را در مدت 2 ساعت در هوا و سطوح از بین ببرد.

 

عادل رنجی با اشاره به اینکه دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح ویروس کرونا هیچ بویی ندارد و 2 برابر حجم استریل کنندگی اش بو زدایی نیز دارد افزود : تاکنون 100 دستگاه ضد عفونی هوا و سطوح در این شرکت دانش بنیان تولید و درمکان های مختلف گیلان از جمله بیمارستان ، آزمایشگاه ، مسجد ، پایانه مسافر بری ، باشگاه ورزشی ، آمبولانس و مدرسه نصب شده است .

 

وی گفت : این دستگاه ثبت بین المللی شده و گواهی ce اروپا، ایزو 9001 و تاییدیه آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را نیز دارد.

 

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم که حدود 3 هفته دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح را آزمایش کرده است می گوید : تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه از نوع پلاسمای سرد است که با تولید اتم اکسیژن و اکسید کردن پاتوژن یا میکروب های هوا و دمیدن آن در محیط ، هوا و سطوح آلوده به ویروس کرونا را ضد عفونی می کند.

 

دکتر محمد شناگری با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با استفاده از نانو تیتانیوم و کوارتز به نحوی است که مقدار ازن آن بسیار پایین است و هیچ ضرری برای انسان ندارد افزود : مزیت نسبی این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر ضد عفونی کننده موجود در بازار از جمله اشعه ماورای بنفش و یو وی در این است که نور یو وی وقتی روشن می شود علاوه بر اینکه سرطان زاست و کسی در محیط نمی تواند باشد به صورت مستمر کار هم نمی کند در حالیکه دستگاه پلاسمای سرد به صورت دائم همه میکروب ها و ویروس های محیط و سطوح را کنترل وازبین می برد.

 

جمعی از محققاق دست اندرکار در ساخت دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح تولید هم در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به اینکه این دستگاه 100 درصد ایرانی است و هیچ قطعه خارجی در آن بکار نرفته است گفتند : اگرچه ما کار خود را با22 میلیون تومان سرمایه و در فضای 15 متری در پارک علم و فناوری رودسر شروع کردیم اما برای توسعه کارخود خواهان حمایت مسولان و دریافت تسهیلات بانکی هستیم.

 

آقای کهن روز رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رودسر هم با پیگیری خبرنگار صدا وسیما قول مساعد داد که برای گسترش کار این محققان جوان همکاری های لازم را خواهد کرد و با معرفی آنان به بانک کار آفرینی 500 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد و تنفس یک ساله را برایشان فراهم می کند.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار