و باز هم داستان حفاری غیرمجاز و قطعی فیبرنوری در کلاچای

بازگرداندن کیف پول به صاحبش در کلاچای توسط پلیس وظیفه شناس

سیدمهدی حسینی شهردار کلاچای شد

در صورت تامین اعتبار مشکل آب شرب بسیاری از روستاها حل خواهد شد

کشف 3 دستگاه فلزیاب در کلاچای

شناسایی فروشنده مواد محترقه در کلاچای

غافلگیری قماربازان در کلاچای

به دام افتادن سارقان اماکن متبرکه و خصوصی در کلاچای

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مصداق بارز نسل کشی است

احتکار لاستیک در انبار کلاچای

دستگیری عامل تیراندازی در کلاچای

تاسیس مواکب اربعین حسینی، برای تمدن سازی اسلامی در جهان شکل گرفته است

کد خبر: 210 | تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱:۰۸ - جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

ضرورت افزایش کیفیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در کلاچای

به گزارش رودسریها ، عصر پنجشنبه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کلاچای در چهارمین نشست شورای اسلامی این شهر بر ضرورت بهتر شدن راندمان طرح تفکیک زباله از مبدا از سوی پیمانکار تاکید کردند.

فرهنگ سازی و آموزش دو موضوع مهم در طرح تفکیک زباله

شهردار کلاچای با تاکید بر اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا مستلزم عزم و اراده جدی و همگانی است، افزود: باید با ایجاد مکانیزم‌های مشخص و مدون این طرح را تقویت و به یک نقطه مطلوب برسیم و در این زمینه عزم جدی وجود دارد.

ابراهیم اثنی‌عشری با اشاره اینکه تفکیک زباله از مبدا از سوی قانونگذار به خوبی تبیین و ترسیم شده اما در شیوه اجرا مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: موضوع فرهنگ سازی و آموزش دو موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید به ان به صورت جدی توجه شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت در اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل شود، گفت: در این زمینه همه ما باید با رویکرد مسئولانه و متعهدانه تلاش کنیم این مهم در جامعه نهادینه شود و خوشبختانه مردم نیز همکاری خوبی دارند.

شهردار کلاچای ادامه داد: اگر بتوانیم در شرایط فعلی طرح تفکیک زباله از مبدا را به ۱۰ درصد ارتقا دهیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

اثنی عشری در ادامه به موضوع طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر کلاچای اشاره و تصریح کرد: ممکن است از نظر عملیاتی و اجرایی قصور و کوتاهی‌هایی صورت گرفته، اما از نظر فرهنگ سازی و دانش کار قابل دفاع است.

فعالیت در حوزه محیط زیست به نفع جامعه است

مهدی محمد حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای در ادامه با اشاره به روند طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر لزوم استقرار امکانات و تجهیزات بیشتر را با هدف رضایتمندی بهتر مردم تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

محمد پورحسین، عضو شورای اسلامی شهر کلاچای شرایط کنونی طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر کلاچای را راضی‌کننده ندانست و گفت: باید ساز و کارهای بهتری در این زمینه اتخاذ تا شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

جعفر عابدینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کلاچای اضافه کرد: هر قدر در حوزه زیست محیطی فعالیت کنیم خروجی آن به نفع جامعه است و دیگر اینکه تلاش شود میزان تولید زباله به حداقل برسد.

طرح تفکیک باید اولویت پیمانکار باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کلاچای با اشاره به اینکه باید توجه جدی به موضوع زباله داشته باشیم، تصریح کرد: از پیمانکار شهرداری این انتظار و توقع وجود دارد که بحث تفکیک زباله از مبدا را به عنوان اولویت راهبردی تلقی کرده و از این طریق اعتماد عمومی را افزایش دهد.

علی ابراهیمی با بیان اینکه موضوع آموزش و نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید با حساسیت بیشتری دنبال شود، افزود: مشارکت مردم در گذشته در روند اجرای این طرح خوب بوده و در حال حاضر کم رنگ شده باید پیمانکار با شدت عمل بیشتری وارد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای هم موضوع زباله در دغدغه‌های کشور دانست و افزود: آنچه همواره مورد تاکید از آموزش همگانی است که می‌تواند شرایط را کاملاً تغییر دهد.

فرزاد قلی پور همچنین بر ضرورت تأسیس یک واحد تخصصی در شهرداری به نام تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار