شهدای راه آزادی پشتوانه انقلاب اسلامی وکشورند

انهدام باند سارقان احشام در رودسر

اجرای دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا در ۱۲۲ روستای شهرستان رودسر

تولید 1300 تن ماهی سردابی و خاویاری در رودسر

3 کاندیدای انتخابات رودسر استعفا دادند

کنسرت هنرجویی آموزشگاه موسیقی نوای ایران برگزار شد

پدر شهید «مسعود آذر بهرام» به فرزند شهیدش پیوست

صنعت چای رودسر برابر سپیدرود رشت شکست خورد

اهدای سبدهای کالای شب یلدا به ۷۰۰ خانوار رودسری

مسائل اجتماعی منجر به تعطیلی پروژه سد نشود

آیین تجلیل از راهداران و کارکنان راهداری شهرستان رودسر

نهادینه کردن فرهنگ فاطمی از ضروریات جامعه اسلامی است

کد خبر: 238 | تاریخ انتشار: ۸:۰۱:۴۶ - دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

به گزارش رودسریها ، حجت الاسلام تقی روحانی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات سپاه برگزار شد، گفت: کسی در مقابل قانون امر به معروف و نهی از منکر معاف نیست و همگان نسبت به این فریضه الهی مسئول بوده و وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۹۴ مصوب و ابلاغ شد که در این قانون وظایف دستگاه مشخص شده است، افزود: توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه مدارس، اصناف، دانشگاه‌ها و ادارات باید اجرایی شود.

امام جمعه رودسر در ادامه خواستار برخورد با تورهای غیرمجاز تفریحی در شهرستان رودسر شد و تأکید کرد: باید توجه ویژه ای به رعایت شئونات اسلامی در تفرجگاه و محل‌های پذیرایی شود.

روحانی با بیان اینکه بر اساس آیات اسلامی امت اسلامی به واسطه عمل به امر به معروف و نهی از منکر از بهترین امت‌ها هستند، تصریح کرد: این فرهنگ باید در جامعه همگانی و نهادینه شود و ما به عنوان مسئول باید بستر را فراهم کنیم. هنجار شکنان باید بدانند که در صورت انجام عمل هنجارشکنانه همه دستگاه‌ها با آنها برخورد می‌کنند.

حضور توریسم باعث تغییر فرهنگ یک منطقه شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما باید در احکام دین را برجسته کند، اظهار کرد: باید در بخش فرهنگی بیشتر ورود کرده و فعالیت داشته باشیم.

حجت الاسلام کاظم عاشوری با اشاره به اینکه توریستم فرصت خوبی برای رونق اقتصادی است، افزود: باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده شود اما نکته حائز اهمیت این بوده که ورود توریسم نباید فرهنگ مردم یک منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

لزوم آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس دادگستری رودسر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وجود بروز هنجارشکنی‌ها، اظهار کرد: وظیفه همه مسئولان و شهروندان انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

هاشمی با بیان اینکه حضور مسئولان و طلاب در سواحل سبب ایجاد امنیت می‌شود، افزود: روحانیون باید به سواحل ورود کنند تا برنامه‌های فرهنگی بیشتر انجام دهند متأسفانه ما میدان را برای هنجارشکنان خالی کرده‌ایم.

وی خواستار نشست تخصصی با آمران به معروف شد و تأکید کرد: باید آموزش‌های لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر داده شود تا شاهد خروجی خوب باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار