موسوی از ارشاد رفت، عباس نژاد سرپرست شد

شوراهای اسلامی نماد حکمرانی محلی هستند

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

نرخ تضمینی برگ سبز چای ‌اعلام شد

نقش موسسه تحقیقات برنج کشور در زیست بوم کشاورزی چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان معرفی شد

نادیده گرفته شدن نقش رسانه‌های رودسر در حضور پرشور انتخابات!

نتیجه انتخابات مجلس در رودسر و املش مشخص شد

تولید 1300 تن ماهی سردابی و خاویاری در رودسر

صادرات 32 میلیون دلاری کیوی توسط باغداران گیلانی

کد خبر: 2395 | تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲:۳۰ - جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

رمزگشایی از سکوتی که شکست/تغییر معاونت عمرانی استانداری نزدیک‌تر از همیشه

به گزارش رودسریها، بیست و ششم فروردین ماه بود که اسدالله عباسی استاندار گیلان در گفتگو با خبرگزاری فارس، به صراحت گفت که “برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد” که پس از آن منتقدان وی که پیش از این، با همین شائبه بهانه برای نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه نسبت به برخی اقدامات و انتصابات وی در استان گیلان داشتند سکوت موقتی کردند.

 

هر چند نظر به اینکه رفع این شائبه بهانه اساسی برای تاخت بر استاندار گیلان را از برخی منتقدان گرفته بود، اعلام موضع وی را باور نکرده و باز هم گیلان را به سمت حواشی بی‌ثمر هدایت کردند.

 

با آغاز تغییرات تحولی در دولت سیزدهم، استاندار گیلان نیز به منظور شتاب توسعه‌ای در حوزه خدمتی، تصمیم بر جابجایی و عزل برخی مدیران کمکار که ازقضا مورد نقد وی در حوزه انتصابی در زمان وقت، قرار گرفته بودند زد که این تغییر و تحولات به دلایلی فعلاً متوقف شد.

 

بر اساس شنیده‌ها یکی از گزینه‌هایی که اتفاقاً از نگاه خواص انتصاب وی در سال گذشته عجیب به نظر می‌رسید، معاونت عمرانی استانداری گیلان بود که عجیب‌تر در چندماه پیش به عنوان گزینه جایگزینی فرهادی در منطقه آزاد انزلی نیز در رسانه‌ها معرفی شده بود که به زعم همین رسانه‌ها فعلاً لم یکن شد.

عزلی که قرار بود آخر هفته گذشته انجام شود که به صورت دفعی متوقف شد؛ بماند که معاون عمرانی استانداری چهارشنبه شب در اقدامی خودجوش و پس از ماه‌ها به عنوان سخنگوی حوزه اقدامات لندفیل سراوان، به یکباره در گفتگو‌ی تلویزیونی گزارش مبسوطی از وضعیت لندفیل سراوان و قادامات صورت‌گرفته در آنجا به عنوان یکی از ابرچالش‌های این روزهای گیلان شرکت کرد تا بعد از مدت‌ها از پستوی خلوت در انظار رسانه‌ای درآمده تا شاید به نوعی تصمیم استاندار گیلان برای عزلش به تأخیر بیفتد.

 

در کنار این تحرکات به هیچ وجه نمی‌توان از ورود و وساطت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی (نامشان فعلاً محفوظ) برای ابقای وی به سادگی گذشت؛ بماند که بحث انتقال معاون عمرانی استانداری به اداره کل راه و شهرسازی نیز کم‌وبیش به گوش می‌رسد.

 

بماند که علاوه بر حمایت جست و گریخته تعدادی از نمایندگان و مسوولان، از برخی اقدامات تبلیغی وی برای دولت نیز نمی‌توان به سادگی گذشت که امیدواریم اگر استاندار گیلان عزم جدی برای تغییرات تحولی دارد شجاعانه در برابر سفارشات برخی خواص ایستادگی کند زیرا قطعاً خود باید در انتهای کار پاسخگوی کمکاری‌های صورت گرفته در تمامی حوزه‌های خدمتی خویش باشد نه معاونین کمکار وی.

همچنین پس از استعفای امام پناهی فرماندار رشت برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس شورای از حوزه فومن، بنظر می‌رسد عن قریب شاهد سرپرستی جواد شفیعی ثابت به عنوان سرپرست فرمانداری رشت خواهیم بود.

 

در حوزه ستادی نیز در برخی پست‌ها شاهد تغییراتی خواهیم بود که به دلیل کاهش فشارهای احتمالی از بیان عناوین آن صرف نظر می‌کنیم کمااینکه در برخی شهرستان‌های گیلان نیز شاهد جابجایی یا عزل برخی فرمانداران خواهیم بود.

 

نظر به اینکه امسال سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هست، نمایندگان فعلی مجلس بدشان نمی‌آید که در بسیاری از این عزل و نصب‌ها نقش پررنگ‌تری داشته باشند که تنها شجاعت و تقویت روحیه خدمتی استاندار گیلان با تکیه بر تدبیر درنظرگرفته شده ماحصل از تجارب یکساله و خرد جمعی وی، می‌تواند آب سردی بر پیکره سکون خدمتی در برخی حوزه‌های استان گیلان یا شتاب بیشتر فعالیت‌ها باشد./تپور

 

انتهای پیام/۱۳۰۱

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار