تصاویر برف بهاری در روستاهای اشکور

توقیف کامیون‌ حامل محموله غیرمجاز در رحیم‌آباد

بیش از 9 هزار عدد مواد محترقه در رحیم آباد

مرگ بانوی مازندرانی در حادثه مرگبار اشکور رودسر

رفع تصرف اراضی ملی در رحیم آباد

قطعی ارتباطات همراه اول و ایرانسل در اشکور و جواهر دشت براثر وزش باد شدید

جنگل های روستای سجیران اشکور رودسر در آتش

شهدا بالاترین جایگاه دارند چونکه برای خدا و در راه خدا سیر الهی گام برداشته اند

شب‌گردی خرس قهوه‌ای در یکی از روستاهای اشکور رودسر

غافلگیری حین حمل فلزیاب‌های قاچاق در رحیم‌آباد

راهپیمایی مردم رحیم آباد در محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی

اعضای هیئت اجرایی انتخابات رحیم آباد مشخص شد

کد خبر: 2461 | تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹:۰۰ - جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

زیرساخت‌های گردشگری و کشاورزی اشکور فراهم شود/لزوم ثبت ملی گل گاوزبان اشکور

به گزارش رودسریها، «محمدرضا شهاب زاده» فرماندار رودسر، با اشاره به طبیعت بکر و آرام اشکورات این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان با مواهب طبیعی بی‌نظیر سرشار از جاذبه‌های گردشگری است که در ایام مختلف سال حجم زیادی از مسافران به این شهرستان سفر می‌کنند تا از مناظر طبیعی و جذاب، سرسبزی و هوای پاک آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مزیت و استعدادهای اشکور در بخش‌های اقتصاد گردشگری و کشاورزی است، افزود: برای تحقق اقتصاد گردشگری و کشاورزی، باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌ها

«سیروس حسین خانی» دبیر جشنواره گل گاوزبان اشکور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین کشاورزان، ارتقای سطح آگاهی کشاورزان در توسعه و ترویج فرهنگ تولید و مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک، برندسازی محصول گل گاوزبان، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه گردشگری گل گاوزبان، اعلان شکرانه محصول از اهداف مهم برگزاری این جشنواره بوده است.

وی با بیان اینکه اشکورات از ظرفیت‌های بالایی در توسعه بویژه در حوزه کشاورزی برخوردار است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.

رودسر در تولید گل گاوزبان رتبه اول کشور را دارد

«حسین نیک فرجام» مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان رودسر دارای ۴۹۰ هکتار سطح زیر کشت گل گاوزبان است، اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ بهره بردار به کشت و برداشت گل گاوزبان در این رودسر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر در تولید گل گاوزبان رتبه اول کشور را دارد، افزود: سال گذشته این محصول گیاهی اشکور به کشورهای آسیای میانه، چین، ویتنام صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان به طور معمول ۵۰۰ کیلو گرم گل برداشت می‌شود، گفت: عمده مصرف گل گاوزبان در صنایع دارویی و دمنوش است.

نیک فرجام ادامه داد: گل‌گاوزبان گیاه علفی یک ساله و از گیاهان دارویی و دارای خاصیت شفادهندگی بوده و در مناطقی با شرایط کوهستانی و معتدل مانند اشکور رودسر رشد می‌کند.

گیاهان دارویی منطقه اشکور برندسازی شود

«زلیخا علیزاده» یکی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در رودسر، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۰ سال است که به عنوان تولید کننده برتر گیاهان دارویی شناخته شدم و در این زمینه تجارب و اندوخته‌های خوبی کسب کردم.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی منطقه اشکور برندسازی شود، افزود: در صورت به وجود آمدن این امکان اشکور رودسر می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی، در زمینه گردشگری هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

لزوم ثبت ملی گل گاوزبان اشکور

«مازیار جعفری» یکی از اعضای تعاونی گیاهان دارویی کشور در گفتگو با مهر اظهار کرد: استمرار برگزاری این گونه جشنواره‌ها با پشتوانه برنامه محوری مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی روستایی با محوریت گیاهان دارویی در رودسر تشکیل شود، افزود: با ثبت ملی گل گاوزبان بحث برند سازی آن هم تقویت می‌شود.

این عضو تعاونی گیاهان دارویی کشور، عدم پوشش بیمه‌ای، اعطای بذر و کود یارانه‌ای از سوی جهاد جهاد کشاورزی را از دغدغه‌های کشاورزان برشمرد و بیان کرد: حمایت از صنایع بسته بندی و فرآوری در منطقه با برند اشکور، اقتصاد منطقه را شکوفا می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار