رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

نرخ تضمینی برگ سبز چای ‌اعلام شد

نقش موسسه تحقیقات برنج کشور در زیست بوم کشاورزی چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان معرفی شد

صادرات 32 میلیون دلاری کیوی توسط باغداران گیلانی

مُذَنَّب در املش اجرا شد

چگونه باور کنیم پخش یک سریال طنز همزمان با ایام فاطمیه عامدانه نیست؟!

تحویل 20هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در گیلان

سیدهاشم حسینی سرپرست اداره کل دفتر استانداری گیلان شد

تشکیل پرونده تعزیراتی برای شالیکوبی‌های متخلف در گیلان

ورود ۱۴۷ هزار خودرو به گیلان در ۲۴ ساعت گذشته به گیلان

جزئیات آمار پیش‌ثبت‌نامی انتخابات مجلس در گیلان تا روز چهارم +جدول

کد خبر: 2509 | تاریخ انتشار: ۸:۲۴:۴۱ - چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

در طرحهای دریا از ناجیان ماهر و حرفه ای استفاده شود

به گزارش رودسریها، دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: ناجی غریقی که در استخر آموزش دیده نمی تواند نجاتگر افراد در دریا باشد از این رو در به کارگیری ناجیان غریق دقت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: سال گذشته ضعف هایی در بخش های مختلف طرح های سالم سازی دریا در استان بوده که امسال نباید مشاهده شود از این رو همه فرمانداران و دستگاه ها در گیلان باید بیش از گذشته پای کار باشند.

وی دسترس ترین ساحل در گیلان برای مسافران را در رشت و بندرانزلی عنوان کرد و ادامه داد: امسال باید شهرداری و فرمانداری های این مناطق و منطقه آزاد انزلی نسبت به سال قبل عملکرد بهتری بروز دهند تا شاهد غریق نباشیم و دیگر مناطق نیز همانند شهرستان تالش در اجرای طرح های سالم سازی دریا موفق عمل کنند.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه بسیاری از گردشگران در گیلان با وضعیت دریا در این استان آشنایی ندارند، خاطر نشان کرد: اجازه شنا در دریای مواج داده نشود ضمن اینکه آنگونه اطلاع رسانی شود تا مردم در خارج از طرح های سالم ساز دل به دریا نزنند.

وی  با تاکید بر این که ماهرترین شناگران نمی توانند هنگام مواج بودن دریا، دل به آن بزنند ، اظهار کرد: در فضاهای  خطرآفرین دریا حتما تابلوی شنا ممنوع نصب شود ضمن اینکه افرادی برای گشت زنی به کار گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان‌ اینکه در سواحل دریا باید چهار موضوع فرهنگی، اجتماعی، عمرانی “زیرساخت های عمرانی ” و امنیتی مد نظر باشد، اضافه کرد: قرار بر این شد که سپاه پاسداران دبیری مسایل فرهنگی را داشته باشد ضمن اینکه استانداری پشتیبانی و نظارت را انجام می دهد.

وی با اشاره به اتفاقات ایجاد شده از سوی دشمنان در سال گذشته و نقش بر آب شدن توطئه های آنان گفت: دشمن به دنبال طراحی و تمرکز و کشاندن فضاهای کینه توزانه خود به سمت سواحل است که باید به این مهم توجه جدی شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه هوشمندسازی و پایش تصویری در سواحل گیلان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: فرمانداران در شهرستان های مختلف استان تا ۲ هفته فرصت دارند تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها، گزارش عملیاتی در حوزه سواحل دریا  مربوط به شهرستان محل خدمات خود ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری مسابقه های ورزشی و جشنواره های مختلف در سواحل باید برنامه ریزی شود، بیان کرد: هر هفته جلسه ستاد ساماندهی سواحل و اقدامات مربوط به طرح های سالم سازی دریا با دستور جلسه مشخص با حضور فرمانداران و دستگاه های مربوطه تشکیل شود ضمن اینکه هر ۲ هفته نیز خود در این جلسات حضور می یابم.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان های ساحلی گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ تعدادی از اعضا گزارشی از آخرین اقدامات خود در زمینه ساماندهی و سالم سازی سواحل ارائه کردند.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار