رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

نرخ تضمینی برگ سبز چای ‌اعلام شد

نقش موسسه تحقیقات برنج کشور در زیست بوم کشاورزی چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان معرفی شد

صادرات 32 میلیون دلاری کیوی توسط باغداران گیلانی

مُذَنَّب در املش اجرا شد

چگونه باور کنیم پخش یک سریال طنز همزمان با ایام فاطمیه عامدانه نیست؟!

تحویل 20هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در گیلان

سیدهاشم حسینی سرپرست اداره کل دفتر استانداری گیلان شد

تشکیل پرونده تعزیراتی برای شالیکوبی‌های متخلف در گیلان

ورود ۱۴۷ هزار خودرو به گیلان در ۲۴ ساعت گذشته به گیلان

جزئیات آمار پیش‌ثبت‌نامی انتخابات مجلس در گیلان تا روز چهارم +جدول

کد خبر: 2870 | تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲:۱۴ - جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

۱۴ پروژه آبخیزداری در گیلان در حال اجرا است

به گزارش رودسریها، محمدرضا عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال اجرایی ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ پروژه آبخیزداری شامل ۱۲ مورد ملی و ۶ پروژه استانی در دست داشتیم که چهار پروژه با ۵.۵ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه بقیه پروژه‌های آبخیزداری مربوط به سال اجرایی ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ادامه دارد، اضافه کرد: بیشتر پروژه‌ها در بالادست باید اجرا شود بنابراین بعد از نوروز برای اجرای آنها در عرصه‌ها باید حضور یافت.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گیلان خاطر نشان کرد: از مجموع این پروژه‌ها، ۲ مورد مطالعاتی و بقیه سازه‌ای و بیولوژیک است.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌ها اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: از محل پروژه‌های استانی حدود ۱۸ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۱۳.۵ میلیارد تومان در قالب اجرای ۶ پروژه تخصیص داده شد ضمن اینکه از محل اعتبارات ملی نیز در مجموع ۲۸.۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که نزدیک به ۸.۵ میلیارد تومان دریافت کردیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۲ بخش حفظ آب و خاک خاطر نشان کرد: حفاظت آب برای کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از تخریب و هدایت آب به سفره‌های زیرزمینی و تدریج آزاد آن برای پیشگیری از سیلاب از اهداف طرح‌های آبخیزداری است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گیلان بیان کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بخش خاک نیز برای جلوگیری از فرسایش و حرکت رسوبات به سمت پایین دست است و سعی می‌شود تا جلوی حرکت رسوبات در بالادست گرفته شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های آبخیزداری تاکید بر پوشش گیاهی و افزایش آن به جای اقدمات سازه‌ای با هدف حفظ آب و خاک است، اضافه کرد: پیشنهاد اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سال ۱۴۰۲ بیشتر تمرکز بر پروژه‌های بیولوژیک و کمتر سازه‌ای است.

عبداللهی در ادامه به سفر رییس جمهور در بهمن ۱۴۰۰ به استان گیلان اشاره کرد و گفت: در این سفر ۱۲۰ میلیارد تومان برای سه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مصوب شده بود تا اقدامات آبخیزداری در بالادست رودخانه‌هایی که به تالاب انزلی می‌ریزند، انجام شود.

وی با بیان اینکه از این مبلغ مقرر شده بود تا ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۴۰ میلیارد تومان از سوی وزارتخانه و ۶۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود، افزود: از این مبلغ هفت میلیارد تومان ” ۲ میلیارد در سال گذشته و امسال پنج میلیارد” از محل استانی و ۹ میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت شد ضمن اینکه از اعتبارات ملی پنج میلیارد تومان در سال گذشته دریافت گردید و برای امسال تا این زمان نهایی نشده‌است.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار