رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

نرخ تضمینی برگ سبز چای ‌اعلام شد

نقش موسسه تحقیقات برنج کشور در زیست بوم کشاورزی چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان معرفی شد

صادرات 32 میلیون دلاری کیوی توسط باغداران گیلانی

مُذَنَّب در املش اجرا شد

چگونه باور کنیم پخش یک سریال طنز همزمان با ایام فاطمیه عامدانه نیست؟!

تحویل 20هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در گیلان

سیدهاشم حسینی سرپرست اداره کل دفتر استانداری گیلان شد

ورود ۱۴۷ هزار خودرو به گیلان در ۲۴ ساعت گذشته به گیلان

جزئیات آمار پیش‌ثبت‌نامی انتخابات مجلس در گیلان تا روز چهارم +جدول

ششمین یادواره سردار سرتیپ پاسدار شهید مرتضی حسین پور شلمانی+تصاویر

کد خبر: 3524 | تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶:۰۵ - شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

تشکیل پرونده تعزیراتی برای شالیکوبی‌های متخلف در گیلان

به گزارش رودسریها، قاسم جوادزاده مقتدر معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح نظارت بر شالیکوبی‌ها همزمان با فصل برداشت و آغاز به کار کارخانجات برنجکوبی گیلان از حدود یک ماه گذشته اظهار کرد: طی این مدت ۲۵۳ بازدید از شالیکوبی‌های استان انجام شد ضمن اینکه نظارت‌ها در قالب اجرای این طرح تا پایان فرآیند تبدیل شلتوک به برنج ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۵۲ پرونده تشکیل شده ۲۳ مورد مربوط به صادر نکردن فاکتور، ۲۵ مورد عدم نصب نرخنامه و چهار مورد گرانفروشی است، اضافه کرد: نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌ها ۲ هزار و ۲۰۰ تومان در ستاد تنظیم بازار گیلان تعیین و ابلاغ شده‌ که شالیکوبی‌ها موظف به رعایت آن هستند ضمن اینکه کشاورز در صورت تمایل با هماهنگی کارخانه می‌تواند معادل نرخ، برنج تحویل دهد.

معاون توسعه‌ بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه صاحبان شالیکوبی‌ها موظفند تا بنر مربوط به نرخ تبدیل شلتوک به برنج را در سردر برنجکوبی‌ها نصب کنند، خاطر نشان کرد: در اجرای طرح نظارت بر شالیکوبی‌ها، بازرسان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بسیح اصناف و اتحادیه شالیکوبی ها مشارکت دارند که در صورت مشاهده تخلف پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشاورزان در صورت مشاهده عدم رعایت مصوبه ستاد تنظیم بازار در ارتباط با نرخ تبدیل شلتوک به برنج می‌توانند به سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا به بازرسان جهاد کشاورزی و تعاونی شالیکوبی‌های اطلاع دهند تا به تخلف رسیدگی شود.

معاون توسعه‌ی بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی با ظرفیت حدود ۲ میلیون تن تبدیل شلتوک به برنج در استان فعال است که سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک را به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برنج تبدیل می‌کنند.

استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را دارد.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود؛ بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

منبع ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار