آغاز عملیات اجرایی پروژه پیاده‌ راه پارک ملت رودسر

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

۲۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در رودسر معدوم شد

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو رودسر

پیام دعوت مشترک فرماندار و امام جمعه رودسر جهت شرکت در روز جهانی قدس

ورود دادگستری گیلان به موضوع آلودگی آب آشامیدنی رودسر

ادعای غیرواقع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص عدم افزایش کرایه بین شهری

هنر تولید کننده قدرت است

توقیف 2 خودروی تخلیه کننده زباله در رودسر

مشکل کدورت آب، مدیرعامل آبفای استان را به رودسر کشاند

اتصال مستقیم پمپ‌های آب ساختمانها توسط شهروندان به شبکه توزیع آب شهری دلیل اصلی کدورت نیست

مشکل آب شرب رودسر فقط کدورت است، هیچ مشکلی میکروبی و شیمیایی نداریم

کد خبر: 3589 | تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴:۴۴ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

معلمان خلا کم‌کاری والدین در جامعه را جبران کنند

به گزارش رودسریها، محمد حیدری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه معلم از عوامل اصلی نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: معلم مهم‌ترین رکن نظام آموزشی، تعلیمی و تربیتی است که رفتار دانش‌آموزان را با فراگیری حوزه‌های آموزشی، تحصیلی و مهارت‌های زندگی برای ورود به جامعه آماده می‌کند.

 

وی معلم را غافله سالار کاروان آموزشی کشور خواند و افزود: جایگاه معلم در نظام آموزشی بسیار ارزشمند است بنابراین فراهم کردن زمینه‌های ارتقاء حرفه‌ای معلم و بروز کردن اطلاعات آنان متناسب با متون درسی از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

 

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه اگر معلم تک بعدی باشد جامعه تک بعدی خواهد شد و دانش‌آموز جامعیت و مانعیت رفتاری و فکری نخواهد داشت، تصریح کرد: آموزش و پرورش ما صرفا آموزشی نیست بلکه فرهنگی و اعتقادی هم هست و معلم نوک این پیکان این هدایت و راهبری قرار دارد تا دانش‌آموز را از گزند آسیب‌های اجتماعی و روانی در امان نگه دارد.

 

حیدری، خانواده در کنار معلم را از ارکان دیگر نظام تعلیم و تربیت خواند و افزود: برخی از نهاد خانواده‌ها برای مسائل تربیتی دانش‌آموزان این روزها دچار تزلزل شده و نقش خود را به خوبی ایفا نکرده و فرزندان خود را به دست فضای مجازی سپرده و معلمان باید طوری عمل کنند که خلاء کم‌کاری والدین در جامعه جبران شود.

 

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش از غنی‌ترین و فرهیخته‌ترین جلسات است، بیان کرد: اعضای این شورا بایستی نقاط آسیب‌پذیر گوناگون اجتماعی و روانی را شناسایی و راهکار عملی ارائه دهند.

 

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در ۲۶۷ فضای آموزشی در سطح شهرستان رودسر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، گفت: دانش‌آموزانی را که در ابتدای سال تحصیلی تحویل می‌گیریم بایستی قادر باشیم با آموزش و تربیت صحیح دینی و معرفتی، دانش‌آموزانی در سطح تراز انقلاب به جامعه تحویل دهیم.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر با تاکید بر لزوم توجه به جاماندگان تحصیلی و اینکه پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب شایسته نیست افرادی به هر دلیل از قطار علم‌آموزی جابمانند، افزود: امروز دانش‌آموزان ما نباید به جز تعلیم و تربیت دغدغه دیگری داشته باشند، تامین نیازهای تحصیلی آنان در بدو ورود به سال تحصیلی جدید از ضروریات است که باید مورد توجه واقع شود.

 

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی و شاداب‌سازی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: امروز کانون برنامه‌ریزی‌های دشمن در سطح نظام تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه دختران بوده و لازم است که متولیان آموزش و پرورش نقش الگویی و تربیتی خود را حفظ کنند.  دشمن روی نسل جوان نشانه رفته است

 

امام جمعه رودسر نیز در این جلسه با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و برنامه‌ریزی‌های دشمن به ویژه در سطح مدارس اظهار کرد: ما در جنگ احزاب، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی که دشمن علیه انقلاب اسلامی شروع کرد توانستیم به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کنیم و امسال این پیروزی را لمس کردیم.

 

️وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به مدارس و تاکید بر لزوم هوشیاری‌های لازم برای محاسبه حرکات دشمن افزود: ذات دشمن، دشمنی است و نباید دست کم گرفت، چه بسا ترفند دشمن ورود در مقطع دیگری باشد ولی ما باید همیشه آماده باشیم.

 

️حجت‌الاسلام تقی روحانی با اشاره به اینکه دشمن، حوزه تعلیم و تربیت و نسل نوجوان و جوان ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: ما هم باید با برنامه‌ریزی‌های درست به مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن بپردازیم و نباید با غفلت از تعلیم و تربیت در مدرسه، آن را در فضای مجازی رقم بزنیم.

 

به گفته امام جمعه رودسر، معلمان با توجه به زنگ قرآن و دینی و مانوس کردن دانش‌آموزان با مسائل فرهنگی و مذهبی و همچنین بصیرت‌افزایی، آگاهی بخشی و بالا بردن معرفت آنان تلاش کنیم ضعف‌های گذشته را جبران و اجازه ندهیم که دشمن از ضعف‌ها وارد شود و افکار دانش آموزان ما را تسخیر کند.

 

روحانی با اشاره به مسؤولیت دادن به اعضای شورای دانش‌آموزی و همراه کردن آن‌ها در مدیریت مدرسه بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با اعضای انجمن اولیاء و مربیان با مسؤولان مدرسه و آموزش و پرورش می‌تواند نقش تاثیرگذاری برای حل مسائل و مشکلات مدارس داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار