و باز هم داستان حفاری غیرمجاز و قطعی فیبرنوری در کلاچای

بازگرداندن کیف پول به صاحبش در کلاچای توسط پلیس وظیفه شناس

سیدمهدی حسینی شهردار کلاچای شد

در صورت تامین اعتبار مشکل آب شرب بسیاری از روستاها حل خواهد شد

کشف 3 دستگاه فلزیاب در کلاچای

شناسایی فروشنده مواد محترقه در کلاچای

غافلگیری قماربازان در کلاچای

به دام افتادن سارقان اماکن متبرکه و خصوصی در کلاچای

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مصداق بارز نسل کشی است

احتکار لاستیک در انبار کلاچای

دستگیری عامل تیراندازی در کلاچای

دانش آموز ۱۳ ساله کلاچایی جان سه بیمار را نجات داد

کد خبر: 3783 | تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴:۰۵ - شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

تاسیس مواکب اربعین حسینی، برای تمدن سازی اسلامی در جهان شکل گرفته است

به گزارش رودسریها؛ محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر شامگاه شنبه در مراسم تقدیر از خادمین امام حسین (ع) شامل موکب شهدای گمنام کلاچای،چابکسر و واجارگاه در مجتمع رفاهی پاپیون رودسر اظهار کرد:ماجرای پیاده روی اربعین یک موضوع الهی و نورانی است که شامل حال بندگان خاص خدا می شود تا با حرکت در این مسیر به معشوق برسند.

وی  با قدردانی از زحمات خادمین و موکب داران شهرستان رودسر افزود:گفت: شما موکب داران عزیز امسال آن چه در توان داشتید برای خدمت به زائران هدیه کردید و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادید.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر با اشاره به اینکه موکب داری اربعین کاملاٌ مردمی است و رابطه بین عاشق و معشوق را به نمایش می گذارد، تصریح کرد: تاسیس مواکب یکی از ابتکارات شهید قاسم سلیمانی در راستای تفکرات راهبردی مقام معظم رهبری برای تمدن سازی اسلامی در جهان شکل گرفته است و امسال ستاد اربعین استان گیلان و شهرستان‌ رودسر برای خدمات رسانی به زائران زحمات زیادی کشیده و سنگ تمام گذاشتند، اربعین بستر توسعه و ترویج فرهنگ حسینی را فراهم کرده است

 

وی با بیان اینکه اربعین بستر توسعه و ترویج فرهنگ حسینی را فراهم می کند، افزود:اربعین برای ما فرصتی برای تمدن سازی است چراکه عشق به امام حسین (ع) فراگیر شده است.

 

حیدری با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی که همه ملت ایران ملت امام حسین(ع) هستند، گفت:رسالت موکب داری وظیفه و خدمتی است که فقط محدود به ایام اربعین نمی شود بلکه در همه ایام برای خدمت به مردم باید آماده باشد.

 

وی با اشاره به جنایات اسرائیل و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در برابر ظلم و ستم صهیونسیت ها بیان کرد: صهیونیست‌ها توان و جرأت مقابله با رزمندگان حماس را ندارند، بنابراین تلاش می‌کنند زنان و کودکان آنها را بکشند که نشانه عجز و ناتوانی آن هاست.

 

فعالیت 32 موکب گیلانی در اربعین حسینی ریاست ستاد عتبات و عالیات استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نمایش جلوه های ارزشمند عشق و ارادت خالصانه موکب داران اربعین در خدمات رسانی به زائران گفت: در استان گیلان 32 موکب فعال هستند که از این تعداد، 5 موکب از شرق گیلان از شهرهای رودسر،رحیم آباد، کلاچای، چابکسر و املش در مرزها، نجف و کربلا به زائران خدمات رسانی می کردند.

 

دوهندو با بیان اینکه به طور قطع در آینده نقش موکب داران تاثیرگذارتر خواهد بود،افزود:باید تلاش کنیم تا موکب ها به سمت خودکفایی و مردمی بروند و از پذیرایی کردن پا فراتر نهاده به سمت موکب های استراحتی و بهداشتی سوق پیدا کنند.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار