آغاز عملیات اجرایی پروژه پیاده‌ راه پارک ملت رودسر

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

۲۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در رودسر معدوم شد

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو رودسر

پیام دعوت مشترک فرماندار و امام جمعه رودسر جهت شرکت در روز جهانی قدس

ورود دادگستری گیلان به موضوع آلودگی آب آشامیدنی رودسر

ادعای غیرواقع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص عدم افزایش کرایه بین شهری

هنر تولید کننده قدرت است

توقیف 2 خودروی تخلیه کننده زباله در رودسر

مشکل کدورت آب، مدیرعامل آبفای استان را به رودسر کشاند

اتصال مستقیم پمپ‌های آب ساختمانها توسط شهروندان به شبکه توزیع آب شهری دلیل اصلی کدورت نیست

مشکل آب شرب رودسر فقط کدورت است، هیچ مشکلی میکروبی و شیمیایی نداریم

کد خبر: 3955 | تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶:۱۵ - جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

طرح هادی خوب ۹۰ درصد مشکلات روستا را حل می‌کند | صدور پروانه برای ساخت و ساز در زمین‌های فاقد سند

محمد حیدری، فرماندار رودسر در جلسه طرح هادی شهرستان رودسر، با اشاره به گام‌های خوب برداشته شده برای روستاییان، اظهار کرد: تعداد زیادی از روستاها طی سال‌های گذشته نیازمند اصلاح طرح هادی بودند که خوشبختانه طی ماه‌های اخیر در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار و مسئولان استان و فرمانداران جهت رفع مشکل سند روستایی، افزود: دهیاران و بخشداران مجاز به صدور پروانه برای ساخت و ساز در زمین‌های فاقد سند رسمی در روستاها شدند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه تا چند ماه گذشته امکان صدور پروانه فقط برای اراضی دارای سند رسمی میسر بود، عنوان کرد: این مصوبه کلیه روستاها را با مشکل مواجه کرده بود و لذا شاهد توقف ساخت و ساز در روستاها بودیم و طرح هادی نیز ناکارآمد شده بود.

حیدری، با اشاره به مشکلات روستاییان برای اثبات مالکیت، عنوان کرد: با اعلام مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شنبه، ۱۸ آذرماه کلیه دهیاران و بخشداران مجاز به صدور سند برای اراضی دارای قولنامه هستند و لذا یکی از گره‌های مهم بر سر راه عمران و آبادانی روستاها برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کمیسیون تغییر کاربری نیز شاهد رونق ساخت و ساز در روستاها خواهیم بود، عنوان کرد: مسئولیت دهیاران چند برابر شده است؛ البته طرح هادی صرفا برای ساخت و ساز نیست و براساس این طرح جامع و آمایشی که افق بلندمدت روستا را حداقل تا ۱۰ سال ترسیم می‌کند، باید برنامه ریزی داشته باشیم.

فرماندار رودسر مردم را رکن اصلی روستا دانست و بیان کرد: روستا دام و طیور و کشاورزی و فعالیت فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ازدواج، ولادت و مهاجرت و… دارد و نباید طرح هادی را صرفا مبتنی بر جمعیت در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه یک طرح هادی خوب ۹۰ درصد مشکلات روستا را حل می‌کند، گفت: در میز خدمت‌ها، بیش از ۹۵ درصد مسائل شهرستان مربوط به روستاییان است و عمده این مشکلات مربوط به اراضی و اسناد و ساخت و سازها می‌شود./دیارمیرزا

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار