آغاز عملیات اجرایی پروژه پیاده‌ راه پارک ملت رودسر

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

۲۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در رودسر معدوم شد

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو رودسر

پیام دعوت مشترک فرماندار و امام جمعه رودسر جهت شرکت در روز جهانی قدس

ورود دادگستری گیلان به موضوع آلودگی آب آشامیدنی رودسر

ادعای غیرواقع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص عدم افزایش کرایه بین شهری

هنر تولید کننده قدرت است

توقیف 2 خودروی تخلیه کننده زباله در رودسر

مشکل کدورت آب، مدیرعامل آبفای استان را به رودسر کشاند

اتصال مستقیم پمپ‌های آب ساختمانها توسط شهروندان به شبکه توزیع آب شهری دلیل اصلی کدورت نیست

مشکل آب شرب رودسر فقط کدورت است، هیچ مشکلی میکروبی و شیمیایی نداریم

کد خبر: 3995 | تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳:۴۱ - سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

مسائل اجتماعی منجر به تعطیلی پروژه سد نشود

به گزارش رودسریها، محمد حیدری عصر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه سد مخزنی پلرود که در محل فرمانداری رودسر برگزار شد با بیان اینکه در هفته‌های اخیر اصلی‌ترین تصمیمات درباره سد پلرود اخذ شده، خاطرنشان کرد: این پروژه مشکلاتی را برای برخی از روستاها ایجاد کرده که نیازمند بررسی همه جانبه است.

 

وی جابجایی روستاییان آزارکی را زمان بر و هزینه بردار دانست و عنوان کرد: آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی استان، به تعهدات خود در این بخش عمل خواهند کرد.

 

فرماندار رودسر با بیان اینکه مسائل اجتماعی نباید منجر به تعطیلی پروژه سد پلرود و ایجاد وقفه در عملیات اجرایی آن شود، اظهار کرد: استاندار گیلان بیشترین دغدغه را درباره سد پلرود دارد.

 

حیدری با تاکید بر لزوم رفع مشکل روستای آزارکی از طریق اعتمادسازی، گفت: رسیدگی به مسائل مربوط به معادن منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به فرایند اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در این شهرستان، اظهار کرد: شاهد تحویل و تحول یکسری از اراضی ملی مربوط به سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۸ جهت انتقال سند روستایی بودیم.

 

وی با بیان اینکه تحویل و تحول سند به روستاییان در هشت روستای شهرستان رودسر انجام شده است، افزود: اقدامات نهایی برای ۶ روستا در قالب ۲۱ جلد سند به مساحت ۵۲ هکتار انجام شده و تا هفته آینده به نتیجه می‌رسد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از صدور سند رسمی برای روستاییان و رفع دغدغه آنان در راستای ماده ۴ با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و بیان کرد: احداث سد پلرود مشکلاتی را برای اهالی روستای آزارکی ایجاد کرده؛ البته روستاییان تمایلی به خروج از روستا ندارند.

 

دائمی با تاکید بر لزوم پایدارسازی اراضی با توجه به رانشی بودن و اجرای طرح توسعه روستا، خاطرنشان کرد:با محوریت آب منطقه‌ای و بخشداری و ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن به مسائل مربوط به سه نقطه مورد نظر در این روستا رسیدگی خواهد شد؛ همچنین عرصه‌های جدیدی را در راستای توسعه روستای آزارکی تعیین خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به حضور حدود ۷۰ خانوار در روستای مذکور، بر حفظ روستا در کنار توسعه تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت، اقدامات لازم برای جابجایی احتمالی برخی از خانوارها انجام خواهد شد.

 

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه گفت: مهمترین پروره سطح کشور بحث سد پلرود است و اهتمام به‌این موضوع هم ازسوی هیئت دولت وزیر مورد توجه است.

 

مجیدنیکخوی افزود: از۳۱۱ پروژه ملی بخش آب سه پروژه موردحساسیت وزیر است که یکی ازاین پروژه ها سد پلرود است که به جد پیگیر آن هستند .

 

در این جلسه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان،  پیمانکار پروژه و ریاست ادارات بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای شهرستان رودسر نیز حضور داشتند

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار