آغاز عملیات اجرایی پروژه پیاده‌ راه پارک ملت رودسر

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

۲۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در رودسر معدوم شد

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یک دانشجو رودسر

پیام دعوت مشترک فرماندار و امام جمعه رودسر جهت شرکت در روز جهانی قدس

ورود دادگستری گیلان به موضوع آلودگی آب آشامیدنی رودسر

ادعای غیرواقع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص عدم افزایش کرایه بین شهری

هنر تولید کننده قدرت است

توقیف 2 خودروی تخلیه کننده زباله در رودسر

مشکل کدورت آب، مدیرعامل آبفای استان را به رودسر کشاند

اتصال مستقیم پمپ‌های آب ساختمانها توسط شهروندان به شبکه توزیع آب شهری دلیل اصلی کدورت نیست

مشکل آب شرب رودسر فقط کدورت است، هیچ مشکلی میکروبی و شیمیایی نداریم

کد خبر: 4005 | تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶:۱۲ - دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

اجرای دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا در ۱۲۲ روستای شهرستان رودسر

فرماندار رودسر، با بیان اینکه ۱۲۲ روستای شهرستان دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کرده اند، گفت: امیدواریم با استفاده از دانش بومی و تکنولوژی های روز که توسط نخبگان و مهندسی داخلی معرفی می شود، بتوانیم چالش زباله را رفع کنیم.

محمد حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر مدیریت پسماند شهری و روستایی در استان، اظهار کرد: در این راستا بحث آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را با کمک سمن های زیست محیطی در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت و مساعدت دهیاران با هدف تفکیک زباله از پسماند، افزود: ماه گذشته اجلاس دهیاران شهرستان رودسر را برگزار کردیم، زیرا روستاها یکی از مراکز تولید پسماند هستند و ساماندهی پسماند در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه ۱۲۲ روستای شهرستان دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کرده اند، گفت: در جریان بازدید از مرکز دپوی پسماند چابکسر، شاهد اقدامات خوبی در راستای تفکیک زباله بودیم.

حیدری ضمن قدردانی از اقدامات شهردار و شورای شهر چابکسر جهت ساماندهی این سایت، خاطرنشان کرد: با کمک بازیافت زباله، محصول جدیدی(بلوک ساختمانی) تولید شده و قابلیت مصرف همگانی دارد.

وی همچنین از الحاق یک قطعه زمین ۸۰۰۰ مترمربعی به محوطه لندفیل شهرستان رودسر خبر داد و تاکید کرد: زباله های ریجکتی حاصل از تفکیک زباله، در چارچوب اصول بهداشتی در این محل دفن خواهد شد و شاهد کاهش حجم دپوی زباله خواهیم بود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه یکی از نخبگان بخش رحیم آباد توانسته دستگاه تبدیل پسماند تر به کود را بسازد، عنوان کرد: این دستگاه روزانه ۲۵۰ کیلوگرم پسماند تر را به کود تبدیل می کند.

وی با اشاره به حمایت استاندار از طرح های دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند، گفت: امیدواریم با استفاده از دانش بومی و تکنولوژی های روز که توسط نخبگان و مهندسی داخلی معرفی می شود، بتوانیم چالش زباله را رفع کنیم.

حیدری همچنین از برگزاری همایش های حوزه مدیریت پسماند با همکاری مدارس و ارگان ها خبر داد و متذکر شد: انتظار داریم از محل اعتبارات ملی و استانی در بخش پسماند که با پیگیری های استاندار تخصیص یافته، بتوانیم مشکل شهرستان رودسر را حل کنیم.

انتهای پیام/ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار