توقیف 405 حامل تریاک در رودسر

راه اندازی پیاده راه غذا در پارک مسافر رودسر

سارقان کابل‌‌های برق رودسر دستگیر شدند

ساخت مجتمع ورزشی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رودسر

نائب قهرمانی تیم والیبال متوسطه اول رودسر در مسابقات آموزشگاه‌های گیلان

عادل رنجی دستیار فرماندار رودسر در امر مردمی‌سازی دولت شد

روانشناسان رودسری تجلیل شدند+تصاویر

واحد‌های صنفی متخلف در رودسر پلمب شدند

شوراهای اسلامی نماد حکمرانی محلی هستند

اجرای پروژه بهسازی معابر کوی دانشگاه در رودسر

ارتقاء سطح نظام آموزشی، از اهداف بلند ما است

دستبند پلیس رودسر بر دستان فروشنده حشیش

کد خبر: 810 | تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲:۲۰ - سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

جلوگیری از بروز تنش آبی در شرق گیلان؛/ایجاد سدچه هایی برای تامین آب کشاورزی

به گزارش رودسریها، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (سه‌شنبه، ۹ فروردین) در نشستی که به همراه فرماندار شهرستان رودسر، سرپرست بخشداری رحیم آباد با مسئولان سازمان‌های مردم نهاد اشکور برگزار شد اظهار داشت: عدم وجود وحدت رویه بین کانون‌ها و تشکل‌ها موجبات عدم گفتمان را فراهم کرده است و باید این چندصدایی به گونه‌ای برطرف شود.
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها به شکل تخصصی می‌تواند به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و مراکز آن کمک ویژه‌ای داشته باشد و بدون شک با رفع آسیب‌ها و نواقص موجود در همایش‌ها و جشنواره‌های برگزار شده پیشین، نتایج مثبتی برای مردم منطقه اشکور به همراه خواهد داشت.
صفری ملک میان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چندین اقدام مهم در اشکورات به انجام رسید که احداث جاده اشکور و اجرای عملیات آسفالت در چند محور از جمله آن است، همچنین در اشکور 360 کیلومتر خط متوسط برق وجود دارد اما پست تغذیه برق هنوز ایجاد نشده به همین علت با هر نوسان کوچکی و به علت عدم پایداری برق مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است.
وی ایجاد پست تغذیه برق در رحیم‌آباد را برای جلوگیری از بروز نوسان و قطعی برق در مناطق بالادست لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: از هزار کیلومتر جاده در شهرستان رودسر بیش از 430 کیلومتر آن فقط در بخش رحیم‌آباد واقع شده در حالی‌که عمده آن فاقد زیرساخت مناسب و فاقد آسفالت است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ضمن تاکید بر رفع فرسودگی و ترمیم اساسی آسفالت محورهای مواصلاتی رحیم‌آباد خاصه مناطق بالا دست گرمابدشت ادامه داد: برای گازرسانی به حوزه‌های فاقد گاز در مناطق پائین دست هم پیگیری‌های خوبی داشتیم و زمینه‌های آن فراهم شده و در مناطق بالادست هم تا چند ماه آینده عملیات مربوطه توسط پیمانکاران آغاز می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه بیش از 70 روستا در لیست شرکت ملی گاز ایران برای اجرای عملیات گازرسانی قرارگرفته‌اند یادآور شد: مدیریت آب آشامدینی در منطقه اشکور دچار نوعی به هم ریختگی است و با توجه به کمبود منابع آبی که با آن مواجهیم باید از هرگونه هدررفت آب جلوگیری به عمل آورده شود.
صفری ملک میان اظهار داشت: در اجرای برخی از پروژه‌های آب آشامیدنی مشکلی در بحث تامین منابع مالی آن با توجه به تزریق اعتبارات از صندوق توسعه ملی وجود ندارد بلکه با مشکل تامین منابع آبی و چشمه‌ها مواجهیم که درصددیم به نوعی مشکلات ایجاد شده را حل و فصل کنیم.
وی لزوم اجرا و توسعه آبیاری تحت فشار را برای جلوگیری ازهدررفت آب و استفاده بهینه آن مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برای تثبیت استمرار فعالیت‌های کشاورزی در منطقه اشکور به خصوص در مناطقی که با تنش کمبود آب زراعی مواجه هستیم باید سدچه‌هایی تعریف شوند تا این حوزه با کمترین تنش به فعالیت خود ادامه دهد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ابراز داشت: در حوزه گردشگری ما به دنبال سنگ فرش کردن روستاهای پرجمعیت منطقه هستیم که لیست آن را هم آماده کرده و با بنیاد مسکن رایزنی‌هایی انجام گرفته اما مواردی مانند عدم گازرسانی موانعی را در این راه به وجود آورده است بنابراین قصد داریم پس از انجام پروژه‌های گازرسانی در مناطق ییلاقی هرساله نسبت به سنگ فرش کردن چندین روستا اقدام کنیم.
Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار