چه زمانی روابط عمومی‌ها از کار خود دلسرد می‌شوند؟

یادداشت؛ تجارت الکترونیک و مهار تورم

یادداشت؛ نقش آی تی در رشد تولید پایدار

کد خبر: 2684 | تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱:۱۴ - پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

نقدهای عالمانه، سازنده و بی طرفانه

به گزارش رودسریها، نقد در واقع دیدن همزمان دو نیمه پر و خالی لیوان است و باید همراه با بازتاب اصلاحی و پیشنهادهای سازنده و منصفانه باشد ، اما انتقاد چنین نیست و با خود بار منفی دارد و یک سویه واغلب نگاهش به  جنبه های منفی مساله است .

صاحبان قلم و اندیشه و دوراندیشان به منافع مردم ، دولت و حاکمیت  در جامعه ( در مجامع و رسانه ها و تریبون ها و محافل خصوصی و عمومی) نقد می کنند و به شیوه ای عالمانه، عقلایی و بی طرفانه مساله را طرح ، علت را شفاف سازی و در صورت امکان راه حل ارایه می دهند که به یقین در مسیر خیرخواهی و حل مسائل هستند.

در مقابل آنهایی که به هر دلیلی از جمله حفظ منافع فردی و بخشی نگری ، قرار داشتن زیر چتر این و آن و امتیاز خواهی ها یا از دست رفتن برخی امتیازها در مسیر انتقاد و خدای نکرده سیاه نمایی، ایجاد یاس و نومیدی در دل و قلب افکار عمومی هستند بی شک در درون جامعه هراس ایجاد می کنند  که باید در این رفتار بازنگری کنند.

اینکه از چه کسی و در چه جایگاهی  و چرا نقد می کنیم بسیار مهم است، زیرا بازتاب و اثرات آن بسیار متفاوت خواهد بود از این رو شایسته است با  دلسوزی، دقت و آثار و تبعاتی  که به همراه دارد با  دور اندیشی و نگاه  چند جانبه  به شایستگی و با شخصیت نقد کنیم.

زمانی که مسئولان در کشور یا در استانی براساس اطلاعات،آمار و مستندات از رشد و توسعه یا بهبود شرایط سخن می گویند، بلافاصله به ذهن و قلم بعضی ها نیاید که به هر شکل ممکن موضوع را به سمت و سوی خاصی جهت داده و با انتقاد سخت و بدون سند معتبر همه تلاش ها و زحمات را نقش بر آب سازند که چنین نگاه و اقدامی آسیب جدی به ملک و ملت و باورها و فهم افکار عمومی وارد خواهد کرد.

اعلام می شود ، براساس مستندات و آمارهای موثق از سازمان های پژوهشی و آماری کشور، نرخ بیکاری در استان گیلان طی سال 1401کمی بیش از  ۱.۳درصد  کاهش پیدا کرده است و استان در رتبه پنجم یا ششم  کشور قرار گرفته است  که شایسته است با اندیشه و قلم خیر خواهدی به آن پرداخته شود و  تلاش های مدیران را زیر سئوال نبریم.

یا آنکه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری تصریح می شود، بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران یا سازمان های نظارتی  در سال ۱۴۰۰ گیلان با میزان نرخ بیکاری ۹.۲ دارای  رتبه ۱۶ و  سال1401 با ۷.۹ دهم درصد نرخ بیکاری دارای رتبه ۱۲ بوده و هم اکنون در خرداد 1402 دارای رتبه ششم است، انتقاد چه جایگاهی دارد و با چه معیار و اطلاعاتی آن را زیر سئوال می برید.!؟

این رتبه ها و رشد جایگاه ها به خودی خود و براساس تعارفات و ارتباطات حاصل نشده و تقدیمی نیست که برخی چهره ها شناخته شده در محافل سیاسی و تریبون ها و یا احیانا در رسانه ای نسبت به آن فضای تردید فراهم کنند ، بلکه نتیجه  تلاش های مستمر و پیگیریهای شبانه روزی مدیران استان  است و تکرار می شود و شایسته تر اینکه محافل سیاسی، رسانه ای و سخنرانان براساس آنچه مقام معظم رهبری به درستی ضرورت امید آفرینی در جامعه عنوان کرده اند،  در همین چارچوب قرار گرفته و ساز مخالف نزنند.

همه در استان گیلان در دوره های گذشته شرایط  را مشاهده کردند و دیدند که طرح های بزرگ و تاثیر گذار  و در بخش های سرمایه گذاری، اشتغال و بهره وری  استان چه شرایطی داشت که بسیاری از این محافل در تمام  این سالها روزه سکوت گرفته بودند و اکنون استان با وجود مشکلات بودجه ای  و تحریم ها ی ظالمانه استکبار در چه جایگاهی است لذا با همراهی، هم اندیشی و همدلی انرژی ها مثبت را جاری کنید تا افکار عمومی هم از منافع آن بهره مند شوند.

استاندار گیلان در ابتدای قبول این مسئولیت در استان اعلام کرده بود، از نقد منصفانه و نگاه‌های خیرخواهانه برای پیشرفت استان استقبال می‌کنم و بسیار به جا و شایسته خواهد بود همه در کنار هم با هم افزایی در راستای توسعه همه جانبه گیلان گام های بلندتری برداریم.

شایسته است رسانه ها و صاحبان تریبون با هر نگاه سیاسی و جناحی و منافع فردی و جمعی نقد را منصفانه و سازنده داشته باشند ودر  راستای تشویش اذهان عمومی یا سیاه نمایی قرار نگیرند.

همه آگاه باشیم و متعهدانه دقت کنیم که ، نقدها باید بازتاب اصلاحی، منصفانه و جنبه پیشنهادهای سازنده همراه و نتیجه بخش باشند.

واقعیت این است که استاندار و چهار معاون استانداری و همه مدیران کل و کارشناسان و کارکنان  با همراهی مدیران سازمان های دولتی، نهادها، نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و دستگاههای نظارتی با نظر داشت شرایط تحریم ها و مشکلات اقتصادی برای بهبود شرایط  استان و برداشتن گام های بلند در جهت توسعه و توانمندی گیلان عزیز تلاشهای  بسیاری دارند و همه نمودارها ی عملکردی نشانگر رشد و توسعه و پیشرفت استان طی 19 ماه گذشته است.

چه خوب خواهد بود که با نگاه  به این کارنامه موفق و کسب رتبه های برتر در کشور طی همین مدت و ادامه دار بودن توفیقات، به خاطر مردم  و منافع منطقه و کشور و نظام همگی همراهی و هم آوایی داشته باشیم.

کلام پایانی اینکه ، در بیان عملکرد مدیران چه اجرایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی و علمی، دانشگاهی  نخست آنکه با اطلاعات دقیق، مستند و رسمی سخن بگوییم و از آنجا که رسانه های  بیگانه با بودجه و امکانات استکبار جهانی به قدر کافی با فضا سازی ها علیه نظام و مسئولان عمل می کنند!  در داخل کشور با انصاف، دور اندیشی و عالمانه در هر زمان و هر مکانی اطلاع رسانی کنیم و خدا را در همه لحظات زندگی ناظر ببینیم/

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار