چه زمانی روابط عمومی‌ها از کار خود دلسرد می‌شوند؟

یادداشت؛ تجارت الکترونیک و مهار تورم

نقدهای عالمانه، سازنده و بی طرفانه

کد خبر: 3839 | تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹:۵۸ - چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

یادداشت؛ نقش آی تی در رشد تولید پایدار

فناوری اطلاعات جز صنایع پیشرو می باشد و وجود روزمرگی در آن در کوتاهترین زمان ممکن قابل رویت می باشد.

کمااینکه در بخش های مختلف از جمله حوزه بانکداری که رشد استفاده از فناوری اطلاعات باعث جابجایی رکوردهای استفاده و انجام فعالیت اقتصادی در زمان های کوتاه می باشد.البته که هم اکنون با وجود تکنولوژی به نام ارزهای دیجیتال ، خود صنعت بانکداری نیز وارد گود رقابتی با این تکنولوژی شده است و اگر نتواند مزایای خود را دایما ارتقا دهد شاید طولی نکشد که صنعت بانکداری همانند مبادله کالا به کالا به تاریخ بپیوندد و جامعه به استفاده از ارزهای دیجیتال به جای پول های رایج کشورها بپردازند.

همانطور که هم اکنون بدون نیاز به هیچگونه کار خاصی و صرفا با خرید یک ارز دیجیتال ، شاد مبادلات مالی توسط دو فرد حقیقی با ملیت های مختلف در عرض های جغرافیایی مختلف بود که اینکار در چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

همین یک نکته مشخص می کند که توجه ویژه به حوزه آی تی تا چقدر میتواند به دولت ها جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری کمک کند.

همانطور که به وضوح در جامعه قابل مشاهده است رشد تولید می بایست بصورت پایدار باشد تا بتوان برنامه ریزی مناسب انجام داد.رشدهای مقطعی به جز مسکن کوتاه مدت ، در دراز مدت چه بسا که باعث افزایش هزینه های جامعه شوند.

استفاده از فناوری اطلاعات در حوره های مختلف می تواند به رشد تولید پایدار کمک نماید.با استفاده از این تکنولوژی با برنامه ریزی درست می توان از بسیار از خطاها از جمله خطاهای محاسباتی ، خطاهای نیروی انسانی و …. جلوگیری کرد.

مهار تورم در کنار رشد تولید با برنامه ریزی صحیح امکان پذیر خواهد بود،کاهش تورم به همراه افزایش رشد تولید آن هم تولید پایدار باعث افزایش کیفیت زندگی اجتماعی جامعه خواد بود و این کیفیت بسیاری از مشکلات جامعه را در سطح پایین نگه می دارد و چه بسا بتوان به سمت صفر کردن وضعیت مشکل پیش رفت.

نگرش واقع بینانه به فناوری اطلاعات به همراه استفاده از دانش و تجربه فعالین موثر در بازار قطعا باعث شکوفایی رشد تولید خواهد بود و می توان به آن به عنوان یک صنعت پولساز نگریست.صنعتی که می تواند معظلاتی همچون بیکاری را حل کند.

 

امین امیدی قاسم آباد، فعال حوزه تجارت الکترونیک

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار