چه زمانی روابط عمومی‌ها از کار خود دلسرد می‌شوند؟

یادداشت؛ نقش آی تی در رشد تولید پایدار

نقدهای عالمانه، سازنده و بی طرفانه

کد خبر: 3836 | تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵:۳۴ - شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

یادداشت؛ تجارت الکترونیک و مهار تورم

مهمترین دغدغه فعالین حوزه تجارت الکترونیک بحث مهم بازاریابی و فروش کالا می باشد.در تجارت الکترونیک فروش کالا به معنای صرف نحصولات فیزیکی نمی باشد،بلکه فروش ایده ، تکنولوژی و صدالبته خود کالا بصورت فیزیکی مورد توجه است.

در سالی که مزین به شعار « مهار تورم و رشد تولید است» ، از مهم ترین اولویت های کاری حوزه فناوری اطلاعات و همچتیت صنعت دولت می بایست پیگیری و سهل سازی روند تجاری سازی موارد حوزه تجارت الکترونیک باشد.

با توجه به وجود ظرفیت های فعلی کشور مانند منابع انسانی ماهر و تحصیلکرده دانشگاهی،روند توسعه ای ارایه خدمات به حوزه فناوری اطلاعات حقیقی و حقوقی ، وجود بسترهای انتشار سکوهای مجازی همانند اپ استورهای ایرانی و ……. می تواند باعث ارزآوری به داخل کشور شود.

در برهه زمانی که نداشتن سواد رایانه ای معادل بیسوادی محسوب می شود ، می بایست مساله مهارت آموزی هرچه بیشتر این حوزه در دستورکار مسئولین محترم مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه ای ، دانشگاه ها و هر مرکز علمی آموزشی قرار بگیرد.

تدوین اسناد مهارتی و رشد  پایدار در حوزه سند چشم انداز توسعه ای جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به قطب علمی منطقه نیازمند استفاده از طرفیت نخبگانی فنی و بازاری با هر دیدگاه و سلیقه ای می باشد.هرچقدر تدوین اسناد حوزه تجارت الکترونیک دقیق تر و با توجه به اسناد بالادستی انجام شود ، اهرم های اجرایی و قانونی محکمی جهت توسعه صنعت سودساز و ارزآور تجارت الکترونیک می شود.

همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند : برای اینکه کشور به تراز صنعتی برسد، باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کرد.جهت میل به نهایت این هدف نیاز به وجود و افزایش سرمایه ها می باشد،این سرمایه ها هم مالی و هم معنوی خواهد بود.طبیعتا در بعد مالی بحث خرید تجهیزات و هزینه های جانبی امری طبیعی می باشد که لازمه دقت در حوزه علمکردی آن مهم خواهد بود، اما بع غیر از این ، سرمایه انسانی بعد دیگری است که اگر به درستی جذب و راهبری نشود طبیعتا انتظار حداکثر بهره وری از آن در حوزه آی تی و تجارت الکترونیک بی معنی خواهد بود.

رشد تولید این حوزه نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین گرانقدر حوزه های درگیر با تجارت الکترونیک و آی تی می باشد.این امر علاوه بر رشد شاخص های تولید از انواع شاخص های مرتبط با صنعت دیجیتال باعث کمک به دولتمردان جهت مهار تورم می شود.تدوین صحیح اسناد در کنار آموزش صحیح و بازاریابی مناسب می تواند کمک شایانی به رسیدن به هدف مهار تورم و رشد تولید در تجارت الکترونیک می گردد.

 

امین امیدی قاسم آباد ، فعال حوزه تجارت الکترونیک

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار