استیضاح وزیر مشکل بازار خودرو را حل نمی‌کند/دولت سیزدهم میراث دار عقب‌ماندگی‌های گذشته است

از طرح توسعه بیمارستان املش تا مرکز جامع سلامت چابکسر و اورژانس رحیم آباد

دولت در راستای تحقق شعار سال بارقه‌های امید را در دل تولید کنندگان ایجاد کند

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ تورم و هزینه ها همخوانی ندارد؛ اعتراض دارم!

میز لق ارشاد گیلان، لق‌تر شد/ عصبانیت نماینده رودسر از برگزار کنندگان همایش آل‌بویه در سیاهکل!

امنیت غرب آسیا مدیون مردان پولادین سپاه است/ تیم دولت از بی‌نظمی مفرط رنج می‌‎برد

بازدید نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش از آسایشگاه امام رضا (ع) رودسر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان املش پررنگ‌تر عمل کند

پروژه محور شلمان به املش در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح قرار دارد

مطالبه گری مردم را محترم می شماریم

انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در رفع مشکلات صادرات کیوی

عدم هماهنگی بین دستگاهی اجرای پروژه‌های شهرستان رودسر را دچار اختلال کرده است

کد خبر: 445 | تاریخ انتشار: ۵:۰۹:۰۹ - چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

نگاه مثبت دولت و مجلس در حوزه گردشگری و احیاء ظرفیت‌های میراث فرهنگی

به گزارش رودسریها، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان»  در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: کشورمان از حیث پتانسیل‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی که ریشه در فرهنگ و تمدن ایران کهن دارد دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس توجه و رویکرد مثبت دولت و مجلس به پتانسیل‌های مورد اشاره را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: داشته‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی به رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند بنابراین در کنار بهره‌مندی درست باید زمینه حفظ آن‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

 

صفری ملک میان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها را در حفظ و توسعه ظرفیت‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی مؤثر دانست و عنوان کرد: با به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایمان در نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه موجبات آشنایی مردم با ظرفیت‌های کشورمان مهیا می‌شود می‌توانیم در زمینه جذب علاقمندان خارجی گام‌های مؤثرتری برداریم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گیلان را در بخش گردشگری و صنایع دستی جزو استان‌های برتر کشور ذکر کرد و افزود: اکتشافاتی که در نقاط مختلف گیلان اتفاق افتاده، نشان دهنده عمق تمدن استان است که تمدن مارلیک، لیارسنگ‌بن و منطقه دیلمانات از جمله آن محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر و املش غنای فرهنگی و تمدنی بالایی دارند و می‌توانند در کشور و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند اضافه کرد: تنها روستایی که با اثر چادر شب بافی ثبت جهانی شد یعنی روستای قاسم‌آباد جزو همین منطقه محسوب می‌شود و انتظار داریم مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت‌های ملی و استانی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان به جلسه‌ خود با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در دو شهرستان رودسر و املش و روستای قاسم آباد ظرفیت‌های کلان ملی و کشوری وجود دارد بنابراین پیشنهاد دادیم تا کارگروه ویژه‌ای در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی ایجاد کنند تا بتوانیم ظرفیت‌ها را تا جای ممکن مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: به محض شروع به کار دولت سیزدهم، مجمع نمایندگان استان‌های شمالی جلسه کارگاهی خوبی با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار و پتانسیل‌هایشان را در حوزه‌های مربوطه به خوبی مشخص و تبیین کردند.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه در بودجه سال گذشته و بودجه امسال توجه خوبی به حوزه گردشگری و احیاء ظرفیت‌های میراث فرهنگی شد اظهار داشت: معتقدیم مجلس از این حیث می‌تواند کمک کار دولت و به ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از تعامل بسیار خوب نمایندگان مجلس و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخن گفت و خاطرنشان کرد: این تعامل نه تنها بن‌بست‌ها را شکسته و موانع را برطرف می‌کند بلکه زمینه ارتقاء و رشد کمی و کیفی حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیز فراهم می‌سازد./شبستان

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار