استیضاح وزیر مشکل بازار خودرو را حل نمی‌کند/دولت سیزدهم میراث دار عقب‌ماندگی‌های گذشته است

از طرح توسعه بیمارستان املش تا مرکز جامع سلامت چابکسر و اورژانس رحیم آباد

دولت در راستای تحقق شعار سال بارقه‌های امید را در دل تولید کنندگان ایجاد کند

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ تورم و هزینه ها همخوانی ندارد؛ اعتراض دارم!

میز لق ارشاد گیلان، لق‌تر شد/ عصبانیت نماینده رودسر از برگزار کنندگان همایش آل‌بویه در سیاهکل!

امنیت غرب آسیا مدیون مردان پولادین سپاه است/ تیم دولت از بی‌نظمی مفرط رنج می‌‎برد

بازدید نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش از آسایشگاه امام رضا (ع) رودسر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان املش پررنگ‌تر عمل کند

پروژه محور شلمان به املش در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح قرار دارد

مطالبه گری مردم را محترم می شماریم

انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در رفع مشکلات صادرات کیوی

عدم هماهنگی بین دستگاهی اجرای پروژه‌های شهرستان رودسر را دچار اختلال کرده است

کد خبر: 512 | تاریخ انتشار: ۶:۳۳:۱۸ - یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

دیدار نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با قائم مقام ستاد اقامه نماز

به گزارش رودسریها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه دیدار و گفت‌ و گو کرد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حضور نماینده مردم خون گرم خطه رودسر – املش و همراهان گفت: ما هنوز هم معتقدیم بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، مجلس در راس امور است.

وی ضمن تبیین و تشریح تاریخچه ، اهداف، برنامه ها و فعالیت های ستاد اقامه نماز از بدو تاسیس تاکنون به تشریح واحد های تابعه ستاد اقامه نماز و تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی از جمله : بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (ع) ،مجمع خیرین مسجد ساز، ستاد تفسیر ، مرکز تخصصی نماز و انتشارات ستاد اقامه نماز پرداخت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه به تشریح ساختار منابع انسانی و بودجه ستاد اقامه نماز و منابع تامین کننده آن پرداخت و گفت: ستاد اقامه نماز با ساختاری محدود به امر اقامه نماز در جامعه می پردازند. همچنین مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (ع) به ترویج و توسعه برنامه ها و فعالیت های مهدوی می پردازد و مرکز تخصصی نماز در قم هم به تولید محتوایی کتب، مشاوره و امور علمی و پژوهشی مرتبط با نماز و مهدویت اشتغال داشته و بدنه علمی ستاد محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: ستاد تفسیر به ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی می پردازد و انتشارات به نشر کتب و معارف نمازی و مهدوی می پردازد. همجنین قائم مقام ستاد اقامه نماز نوید تدوین کتابی جامع در باره نماز حضرات چهارده معصوم (ع) را با محوریت و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین بهشتی را داد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) به تبیین و تشریح تاریخچه ، اهداف، برنامه ها و فعالیت های مجمع خیرین مسجد ساز پرداخته و عنوان کرد: مجمع خیرین بودجه برنامه ها و فعالیت های خود را از خیرین و مردم تامین نموده و هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و بحمد الله در دو سال اخیر کمک های خوبی به مساجد نیازمند کمک و مساعدت در سراسر کشور و به ویژه در روستاها و نقاط محروم کشور داشته است؛ مثلا در استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۴ مسجد کمک و مساعدت مالی شده و مبلغ ۳۱۵ میلیون تومان به طور مستقیم به حساب امنای مساجد و یا از طریق ارتباط خیر با پروژه های عمرانی مساجد نیازمند، کمک و مساعدت شده است.

در ادامه سید احمد زرهانی انتظارات از مجلس شورای اسلامی در تدوین و تصویب سند جامع بالادستی نماز، پیش بینی و تصویب سرانه برنامه های فرهنگی و دینی به ویژه نماز در قانون بودجه کشور و اعتبارات دستگاه های اجرایی، پیش بینی و تامین اعتبارات مربوط به ایاب و ذهاب ائمه جماعات روحانی مدارس و … اشاره نمود و درخواست داشت کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و تلفیق و برنامه و بودجه مجلس در این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام صفری نماینده مردم رودسر و املش  ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، قائم مقام ستاد و همه همکاران ستاد اقامه نماز در امر اقامه نماز، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین آحاد جامعه نسبت به تبیین شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز کشور پرداخت و اشاراتی به تنگناهای  بودجه ای مجلس شورای اسلامی داشته و فرمود:  تلاش خواهم کرد تا مقدمات جلسه ای مشترک با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز را  با حجت الاسلام والمسلمین آقا طهرانی رئیس کمیسون فرهنگی مجلس و رئیس فراکسیون روحانیت مجلس حجت الاسلام تقوی فراهم آورده تا نسبت به حل و فصل مشکلات بودجه ای و اسناد بالادستی مورد نیاز برای اقامه و ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین آحاد جامعه اقدام نمایم.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار