استیضاح وزیر مشکل بازار خودرو را حل نمی‌کند/دولت سیزدهم میراث دار عقب‌ماندگی‌های گذشته است

از طرح توسعه بیمارستان املش تا مرکز جامع سلامت چابکسر و اورژانس رحیم آباد

دولت در راستای تحقق شعار سال بارقه‌های امید را در دل تولید کنندگان ایجاد کند

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ تورم و هزینه ها همخوانی ندارد؛ اعتراض دارم!

میز لق ارشاد گیلان، لق‌تر شد/ عصبانیت نماینده رودسر از برگزار کنندگان همایش آل‌بویه در سیاهکل!

امنیت غرب آسیا مدیون مردان پولادین سپاه است/ تیم دولت از بی‌نظمی مفرط رنج می‌‎برد

بازدید نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش از آسایشگاه امام رضا (ع) رودسر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان املش پررنگ‌تر عمل کند

پروژه محور شلمان به املش در مرحله اخذ مجوزات تامین مصالح قرار دارد

مطالبه گری مردم را محترم می شماریم

انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در رفع مشکلات صادرات کیوی

عدم هماهنگی بین دستگاهی اجرای پروژه‌های شهرستان رودسر را دچار اختلال کرده است

کد خبر: 519 | تاریخ انتشار: ۶:۳۷:۲۲ - یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | بدون نظر | Print This Post Print This Post |

تشکیل قرارگاه مدیریت پسماند در وزارت کشور/ استفاده از فاینانس‌ها و تکنولوژی خارجی

به گزارش رودسریها، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» شامگاه پنج‌شنبه( 14 بهمن) در گفت‌وگوی خبری پیش‌بینی صندوق سرمایه‌گذاری استان‌ها توسط دولت در لایحه بودجه 1401 را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شده و دارای مزیت‌ها و ایراداتی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه استان‌های با درآمد بالا می‌توانند از مزیت‌های این طرح دولت بهره‌مند شوند عنوان کرد: اگر از استان‌هایی کم درآمد و کوچک و شهرستان‌ها غفلت شود این مناطق از قافله رشد و توسعه عقب می‌مانند بنابراین انتظار داریم دولت از ردیف‌های دیگر مبالغی را برای کمک به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر بگیرد.

 

صفری ملک میان افزایش سهم مدیریت شهری و روستایی در بودجه سالانه و رفع مشکلات عمدتا مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از ضعف‌های اساسی که وجود دارد این است که دولت تا به امروز نتوانسته حمایت مالی آنچنانی از شهرداری‌ها داشته باشد و به همین دلیل شهرداری‌ها محبورند خود را به شکل خودگردان اداره کنند.

 

وی کمک به مدیریت شهری در لایحه بودجه 1401 را خواست و دغدغه مجلس اعلام کرد و با بیان اینکه تقویت مالی و اعتباری سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: مجلس و دولت تا توانسته‌اند حمایت کردند بنابراین از این به بعد این خود سازمان‌ها و نهادها هستند که باید برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در ادامه به ساخت سد پلرود و پیگیری‌ها برای تسریع در عملیات اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: اعتبارات 250 میلیاردی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود ظرف حدودا پنج ماه در اختیار کارفرما یعنی شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت امسال هم درخواست تخصیص اعتبار 350 میلیاردی برای این پروژه را درخواست کرده‌ایم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه با دستور رئیس‌جمهور 300 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای پروژه سد پلرود در نظر گرفته شد اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا در کمیسیون تلفیق مبلغ 450 میلیارد تومان دیگر به این پروژه ملی اختصاص دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تنش آبی که در این مناطق وجود دارد را متذکر شد و اذعان کرد: پیگیریم تا در کنار تامین منابع مالی لازم از طریق وزارتخانه، دو پروژه مخزن سه هزار متر مکعبی آب در شهر املش و مخزن هزار متر مکعبی در شهر رانکوه به اجرا برسد تا تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

 

صفری ملک میان روند پیشرفت طرح‌های مدیریت پسماند و ساماندهی زباله در دو شهرستان رودسر و املش را برشمرد و تصریح کرد:  امروز یک سرگردانی در حوزه استانداری وجود دارد زیرا هیچ برنامه‌ای برای مدیریت پسماند در حوزه شهرستان‌ها انجام نگرفته و سراوان هم به لکه ننگی برای استان تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه برای مدیریت پسماند شهرهای شمالی با وزیر کشور رایزنی‌های زیادی انجام شده است ابراز داشت: به دستور رئیس جمهور قرارگاهی را در وزارت کشور ایجاد کردند تا بتوانیم از فاینانس‌ها و تکنولوژی خارجی برای مدیریت پسماند استفاده کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه استاندار گیلان باید به نوعی استانداری را از بلاتکلیفی در زمینه مدیریت پسماند خارج کند خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت زیرساخت‌های بهداشت و درمان دو شهرستان رودسر و املش تقویت شد اما با توجه به کثرت جمعیت به دنبال این هستیم تا بیمارستان دومی در شهرستان رودسر احداث گردد.

Print Friendly, PDF & Email
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است
" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious

ارسال نظر


آخرین اخبار